حجم تزریق در نخستین واکسن نوترکیب ایرانی کرونا بسیار کم است

دکتر کاظم خاوازی روز یکشنبه در مراسم آغاز کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس که در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) تهران برگزار شد، افزود: ما می توانستیم با فناوری های قدیمی وارد این طرح مطالعاتی شویم اما روش و پلتفرمی انتخاب شد که بهترین واکسن سازان از آن استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در این روش ویروس زنده، نیمه زنده و کشته شده وارد بدن انسان نمی شود و به همین دلیل از مطمئن ترین پلتفرم های دنیا در ساخت واکسن کرونا است.
وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: حجم تزریق در این واکسن بسیار کم است که این موضوع از دیگر ویژگی های این محصول فناورانه است.
خاوازی همچنین گفت: ما در این روند فقط به خود واکسن فکر نکردیم یعنی فرد را فقط ایمن کند بلکه تلاش کردیم زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم، این نکته بسیار مهمی است که در این واکسن دیده شده است.
وی دوز استنشاقی را از دیگر ویژگی های این واکسن اعلام کرد و اظهارداشت: بسیاری از واکسن سازان دنیا در مراحلی نیستند که مانند ما کار به طور کامل تمام شده باشد و پیچیدگی های تکنیکی و فنی طرح مطالعاتی را طی کرده باشند.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: دنیا گرفتار انواع واکسیناسیون کرونا است و روش (پلتفرم) این واکسن به گونه ای طراحی شده که با هیچ واکسنی که به افراد تزریق شده است، تداخل نداشته باشد.
خاوازی یادآور شد: یکی از وجوه اشتراک همه مردم ایران این است که واکسن های موسسه رازی را تزریق کرده اند و خیال هموطنان از این واکسن هم راحت باشد.
وی افزود: این محصول در صورتی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران، فازهای تست بالینی خود را طی کند برای مردم ایران و سایر کشورها هدیه بسیار خوبی است.

به گزارش ایرنا، کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس موسسه رازی که نخستین واکسن تزریقی – استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است امروز با تزریق مرحله اول تست انسانی به ۲ داوطلب مرد آغاز شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا