انقلاب در کشاورزی با دانش‌بنیان شدن

جلسه شانزدهم کمیسیون تدوین سند ملی دانش‌بنیان کشاورزی و غذا، به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی رئیس این کمیسیون و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

مخبر دزفولی اظهار داشت: ضرورت دارد یکی از اصلی‌ترین اهداف سند این باشد که کشاورزی در یک دوره زمانی قابل قبول مثلاً ۲ یا ۳ برنامه، به کشاورزی دانش‌بنیان تبدیل و حداقل پلکان دانش‌بنیانی آن چیده شود.

رئیس کمیسیون دانش‌بنیان کشاورزی و غذا تأکید کرد: به دلیل وسعت و اهمیتی که این موضوع دارد، ممکن است یک رویکرد ابتکاری و انحصاری پیدا کند و باید این موضوع بررسی و آسیب‌شناسی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اگر قرار باشد در کشاورزی و غذای کشور انقلابی اتفاق بیافتد، کلید آن دانش‌بنیان شدن کشاورزی است. باید از اهداف تا راهبردها و اقدامات، برای علمی شدن این کار و فناورانه شدن این موضوع، وضع موجود و مطلوب تعریف شود.

مخبر دزفولی اظهار داشت: ارزش‌های بنیادین مورد اشاره در پیش‌نویس سند برگرفته از قرآن کریم، روایات، فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، قانون اساسی و اسناد بالادستی است.

وی تصریح کرد: در عین حال که به بحث تنوع غذایی و ارزش‌های تغذیه‌ای و علمی پایبندی داریم باید این ارزش‌ها به بنیان‌های دینی و آموزه‌های اسلامی خودمان نیز پیوند زده شود.

رئیس کمیسیون دانش‌بنیان کشاورزی و غذا با بیان اینکه لازم است بخشی از آموزه‌های اسلامی را به اهداف سند افزوده شود، خاطر نشان کرد: همه می‌دانیم که اسراف بد است و غذا باید حلال باشد، لذا این موارد باید در اهداف سند مطابق با اهداف اسلامی ایرانی کشورمان عنوان شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا