معاینه دندان ها خانه تکانی نیست که به آخر سال موکول کنید

دکتر محمد هادی شفق در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس  همدان اظهار کرد: برخی شهروندان در ایام پایانی سال اقدام به امر درمان دندان می کنند که این امر موجب افزایش ترافیک کاری دندانپزشکان می شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایل افزایش تجمع شهروندان برای معاینه دندان ، سررسید بیمه تکمیلی آنهاست که در اواخر هر سال به پایان می رسد در حالیکه می توانند در طول سال برای معاینه دندان به دندانپزشکی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه هر فرد باید هر 6 ماه یک بار به دندانپزشکی برای معاینه دندان مراجعه کند، خاطرنشان کرد: معاینه دندان خانه تکانی نبوده و تنها اختصاص به بهمن و اسفند ماه ندارد و باید این معاینه ها به صورت منظم و در طول سال انجام شود.
شفق تصریح کرد: شهروندان برای بهره مندی از کیفیت خوب و مرغوب دندانپزشکی باید در طول سال به دندانپزشکی مراجعه کنند و آن را محدود به ماه بهمن و اسفند نکنند.

این متخصص دندانپزشک بر اهمیت معاینه منظم دندان اشاره  و اضافه کرد: هر فرد باید نسبت به رعایت بهداشت دهان و دندان خود اهمیت قائل شود که در این صورت سلامت دهان و دندان وی تضمین میشود.

وی ادامه داد: در صورتیکه این معاینه ها منظم نباشد امر درمان سخت تر می شود و ممکن بیماری پیشرفت کند که اگر دندانی پوسیدگی جزیی داشته باشد در صورت عدم مراجعه می تواند به عصب برسد و در بدن عفونت ایجاد کند که در این شرایط علاوه بر افزایش هزینه نیز درمان سخت تر می شود.

شفق اظهار کرد: شهروندان بهتراست در ایام کرونا در صورت داشتن کار اضطراری برای درمان دندان به دندانپزشکی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به چشم انداز تولید واکسنهای متعدد برای ویروس منحوس کرونا بسیار مطلوب و امید بخش است، گفت: مردم بهتر است جراحی های زیبایی دهان و دندان را به بعد از پایان پاندمی کرونا موکول کنند و تنها امور ضروری را انجام دهند.

شفق با بیان اینکه این ویروس جدید بوده و عوارض آینده آن مشخص نیست، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ویروس تب خال برای والدینی که فرزندانشان عادت تب خال دارند، بسیار عادی به نظر می رسد، در حالیکه همین ویروس می تواند عوارض جدی داشته باشد  و در صورت بروز در برخی اندامها دردسر ساز شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هیچ اطلاعاتی از عوارض ویروس کرونا در آینده نداریم، بهتر است امور غیر ضروری را به بعد از پایان پاندمی کرونا موکول کنیم.
این متخصص خاطرنشان کرد: دندانپزشکان در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا برای بیمار عکس های رادیوگرافی بیرونی در خواست می دهند تا دستگاه های رادیوگرافی با بیمار تماس مستقیم نداشته باشد.

شفق گفت: در صورتیکه دندانپزشکان مجبور شوند، عکس های تک فیلم داخل دهانی در خواست می دهند اما در مجموع سعی بر این است که رادیوگرافی های خارج دهانی در خواست شود که در این نوع عکسبرداری دستگاه رادیوگرافی پنج سانتی متر با فرد فاصله دارد.

گزارش:زهرا فرامرزدوست

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا