روش موثر ادامه نسل در ستاره های دریایی

دانشمندان مدتی است که دریافته اند که ستاره های دریایی برای عمر بیشتر از روی خود شبیه سازی می کنند و این نوع خاص و منحصر به فرد از فعالیت برای بقای نسل می تواند به مراتب موثرتر از روش تکثیر نسل به واسطه جفت گیری باشد.

در تحقیقات جدیدی که توسط دانشمندان درباره میزان عمر ستاره های دریایی به عمل آمده است مشخص شده است که گونه خاصی از این ستاره ها که Coscinasterias tenuispina نام دارند، می توانند با استفاده از فرایند شبیه سازی از روی خود به صورت بسیار موثرتری نسبت به ستاره های دریایی دیگری که از روش حفت گیری و تولید مثل استفاده می کنند، بقای نسل خود را تامین کند.

هلن نیلسن اسکولد از دانشگاه گوتنبرگ درباره این تحقیقات می گوید: «تحقیقات ما نشان داد که ستاره های دریایی ای که در مدیترانه زندگی می کنند، تمایل بیشتری به شبیه سازی از روی خود دارند.» او در ادامه به ریشه شروع این فرایند شبیه سازی اشاره کرده و گفت: «در حقیقت می توان گفت که بیشتر ستاره های دریایی موجود در این منطقه از روی یک گونه خاص که در منطقه Costa Brava زندگی می کرده است شبیه سازی شده اند. البته روش ادامه نسل از طریق جفت گیری و تولید مقل هنوز در میان ستاره های دریای به عنوان روش برتر شناخته شده و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.»

البته دانشمندان کشف کرده اند که عمر و کیفیت حیات ستاره های دریایی ای که از شبیه سازی استفاده می کنند نسبت به گونه های تولید شده از فرایند تولید مثل، بیشتر و بهتر خواهد بود. تحقیقات دانشمندان به چگونگی این موضوع نیز پرداخته است و نیلسن اسکولد در این باره می گوید: «ما در تحقیقات خود به خوبی دریافتیم که یکی از مواردی که موجب می شود تا کیفیت زندگی در میان ستاره های دریایی ساخته شده از طریق شبیه سازی بهتر از گونه دیگر باشد این است که ساخت لایه پوستی آنها در شبیه سازی بسیار بهتر و با کیفیت تر از تولید مثل انجام می شود.»

این تحقیقات می تواند در علوم زیست شناسی تحول بزرگی را ایجاد کند، به نحوی که این دانشمند درباره آن می گوید: «این تحقیقات می توان  سطح جدیدی از توجه را به این موجودات جلب کند و باید گفت که می توان از این پس ستاره های دریایی را در طبقه جدیدی از جانداران طبقه بندی کرد.»