۳ پروژه بزرگ پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی رونمایی شد

در مراسمی که صبح امروز (۱۰ اسفند) در پژوهشگاه رویان برگزار شد، از ۳ پروژه مهم این پژوهشگاه شامل گزارش نتایج فاز اول کارآزمایی بالینی استفاده از سلول‌های ایمنی برای هدف‌گیری تومورهای مغزی بدخیم، موش تراریخت hACE۲ برای ارزیابی تولید واکسن کووید ۱۹، گزارش پیشرفت اولین فرآورده ژن درمانی برای یک نوع سرطان خون رونمایی شد؛ همچنین فاز نهایی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی رویان افتتاح شد.

در این مراسم، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن تقدیر از تلاش‌های پژوهشگران رویان تأکید کرد: رشد و بالندگی  پژوهشگاه رویان برای همه ما مهم است و خوشحالم از اینکه این فرهنگ دارد جا می‌افتد و امیدواریم امروز در مورد پروژه‌های جدید هم تفاهم کنیم.

دکتر ستاری خاطر نشان کرد: از دوستان جهاد دانشگاهی می‌خواهم تا شرکت طرف قرارداد مشخص نشود و تجاری‌سازی اتفاق نیفتد، این موضوع را جهاد دانشگاهی باید به جد پیگیری کند. موسسه نمی‌تواند تجاری‌سازی انجام دهد؛ شرکت خصوصی است که می‌تواند تجاری‌سازی انجام دهد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری افزود: خیلی فرق است بین پولی که کسی از جیب خودش درمی‌آورد و در پژوهش خرج می کند با پول دولت که از جیب مردم در پژوهش خرج می‌کند. بین این دو پول خیلی فرق است. سال گذشته شرکتی در حوزه بیوتکنولوژی ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه تحقیق و توسعه (R&D) داشت؛ قطعاً اگر ما در دولت ۴ هزار میلیارد هم می‌گذاشتیم، نمی‌توانستیم به نتایجی که آنها دست پیدا کردند، برسیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا