مصرف‌کننده داده در ۱۰۰ سال آینده تولیدکننده داده خواهد بود

امیر ناظمی در نشست معرفی این پویش با طرح این سوال که «فکر می‌کنید ایران و جهان در سال ۱۵۰۰ به چه شکلی است» توضیح داد: سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری یکی از بازیگران اکوسیستم استارت‌آپی در حوزه تولید محتوا اقدام به برگزاری پویش «ایران ۱۵۰۰» کرده است.

وی ادامه داد: هدف از این پویش که با شعار «صد سال بعد را تصور کن!» کار خود را آغاز کرده است، تشویق نسل آینده برای فکر کردن به رویدادهایی است که در قرن بعدی به وقوع می‌پیوندند و نیز به کارگیری قوه تخیل به منظور طرح‌ریزی اهداف بلند مدت با در پیش گرفتن دو رویکرد هنجاری و اکتشافی، در این پویش مورد توجه است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، با اشاره به ورود به سده جدید و نیز ادامه همه‌گیری کرونا در کشور، شرکت در این پویش را راهکاری برای ایده‌پردازی دانست و گفت: بررسی سیر تحولات تاریخی نشان می‌دهد، هر قرن بر اساس ویژگی‌های خاص خودش نامگذاری شده است. جرقه این ایده نیز بر اساس اکوسیستم استارت‌آپی شکل گرفت. به طوری که بر اساس وجود یک نگاه بلند مدت به آینده، می‌توان برای ساختن آینده تلاش کرد.

وی تاکید کرد: باید اجازه داد، قدرت تخیل به صورت آزادانه حرکت کند. براین اساس تصویرسازی ذهنی و تخیلی از آنچه که یکصد سال آینده به وقوع خواهد پیوست، موضوع مورد توجه در این پویش است.

معاون وزیر ارتباطات در خصوص تصویری که از ۱۰۰ سال آینده در ذهن دارد گفت: به طور قطع اینترنت فعلی معنادار نخواهد بود. ارتباطات موجود در قرن آینده بسیار فراتر از سیم و کابل خواهد بود و اینترنت ماهواره‌ای برقرار می‌شود و تمامی اجزا به اینترنت، متصل خواهند شد. به نظر می‌رسد ۱۰۰ سال پیش رو، مصرف‌کننده داده، تولیدکننده داده نیز خواهد بود.

وی گفت: پویش ایران ۱۵۰۰ شامل سه بخش اصلی، کودکان و ویژه است. علاقه‌مندان به شرکت در بخش اصلی می‌توانند آثار خود را به طریق پادکست یا ویدئو، کارتون یا کاریکاتور و متن، در بخش کودکان به صورت نقاشی، پادکست و یا فایل صوتی کودک و در بخش ویژه به صورت کاملاً آزاد مانند هنر سه‌بعدی، حجم، نیومدیا و هنرهای جدید، معماری و غیره ارائه کنند . شیوه شرکت در این مسابقه که با گستره کشوری و با همکاری دفاتر خدمات ICT روستایی برگزار می‌شود به صورت بارگذاری در سایت جشنواره، پست در شبکه‌های اجتماعی و گذاشتن هشتگ مسابقه و ارسال پستی است که جزئیات آن در سایت سازمان فناوری اطلاعات ایران توضیح داده شده است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا