چگونه قرنطینه نوروزی را دلنشین‌تر کنیم؟

 روندی که باید امسال نیز با قرنطینه نوروزی ادامه یابد تا از گسترش بیماری جلوگیری شود.

چند روز تا عید نوروز و سال نو بیشتر باقی نمانده و امسال نیز همچون سال گذشته ویروس کرونا همچنان شیوع دارد و سلامتی ما را در معرض خطر قرار می دهد. با آمدن عید نوروز یقینا با افزایش سفرها روبه رو خواهیم بود اما باید حواسمان باشد که یکی از مهمترین راه های کاهش بیماری کرونا قرنطینه خانگی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که پس از گذشت یک سال با این سبک زندگی به خوبی آشنا شده‌ایم؛ در گفت و گو با محمد روشن عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز به معرفی برخی از راهکارهایی که ماندن در خانه را دلنشین تر می کند، می پردازیم.

وی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در این خصوص اظهار داشت: اعضای خانواده در ابتدا باید از با هم بودن لذت ببرند و زندگی کردن و سپری کردن اوقات در کنار یکدیگر برای آنها دلنشین باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: اگر اعضای خانواده در کنار هم آرامش داشته باشند، ممکن است که ترغیب شوند تا در داخل منزل اوقات خود را سپری کنند و از قرنطینه ناخوشنود نباشند اما یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که فیزیک منازل به گونه ای است که برای اقامت طولانی مناسب نیست.

روشن توضیح داد: معمولا منازل بین ۷۵ تا ۱۰۰ مترمربع مساحت دارند و اگر حداقل خانواده چهار نفره باشد، در این منازل تا حدودی موجب سلب آسایش یکدیگر می شوند. در چنین شرایطی افراد می توانند با حفظ پروتکل های بهداشتی به بوستان های اطراف منزل رفته و در آنجا پیاده روی کنند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: یکی از راهکارهای ساده دیگر این است که صدا و سیما برنامه هایی را تهیه کند تا مردم رغبت کنند زمان خود را با دیدین برنامه های سیما، دانش افزایی و ارتقای اخلاق پر کنند.

عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه متاسفانه مردم ما از کتابخوانی فاصله گرفته اند، اظهار داشت: باید مطالعه کردن را به مردم یادآوری کرد و همچنین زمینه های آن را فراهم ساخت.

وی تصریح کرد: با توجه به سیستم های جدید که کتاب ها را روایت می کنند و مورد استقبال جامعه به ویژه جامعه دانشجویی قرار گرفته است؛ بهترین شیوه برای عادت به کتابخوانی، پادکست ها و کتاب های صوتی هستند که نیاز است این کتاب ها برای مردم آماده شود و حتی آموزش های کرونایی را نیز در این قالب قرار دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا