مشارکت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح مهارت‌افزایی وزارت علوم

دکتر علی رسولی‌زاده، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: شرکت ما دارای ۷۰۰ نیروی متخصص است که پس از هفت سال فعالیت در حوز هوش مصنوعی در سال جاری توانست به عنوان کارآفرین برتر کشور معرفی شود.

وی با اشاره به نقش هوش مصنوعی در زندگی مردم، اظهار کرد: مرکز تحقیقات هوش مصنوعی این شرکت موفق به تولید سامانه احراز هویت غیر حضوری شد که تاکنون ۴.۵ میلیون نفر از طریق این سامانه وارد بازار سرمایه شدند، ضمن آنکه این سامانه در حال حاضر در قوه قضائیه به منظور احراز هویت کاربردی شده‌ است.

رسولی زاده با تاکید بر اینکه استفاده از این سامانه در دیگر نهادها و ارگان‌های کشور نیز در حال پیگیری است، ادامه داد: این شرکت اهتمام ویژه‌ای برای ارتباط با دانشگاه دارد که در این راستا اقدام به راه‌اندازی دو کالج کرده است که در این مراکز به صورت مستمر دوره‌های علمی و فنی برای دانشجویان به صورت رایگان برگزار می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: دانشجویان و دانش‌آموختگانی که با موفقیت این دوره‌ها را طی کنند، می‌توانند به مرکز هوش مصنوعی ما وارد شوند یا از طریق این آموزش‌ها به دیگر شرکت‌ها و مراکز نیز ورود پیدا کنند.

وی از اجرای طرح کوآپ (مهارت افزایی دانشجویان) با هدف ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها در وزارت علوم خبر داد و گفت: این شرکت دانش‌بنیان نیز در این طرح مشارکت فعال با دانشگاه‌های مختلف دارد و دانشجویان متعددی از طریق این طرح در این شرکت حضور پیدا کرده‌اند.

رسولی زاده با تاکید بر اینکه این شرکت دانش‌بنیان سعی کرده است تا حمایت‌های ویژه از رخدادهای علمی و ایونت‌های علمی در حوزه هوش مصنوعی داشته باشد، یادآور شد: در سال گذشته این شرکت از تمامی کنفرانس‌ها و رخدادهای علمی در این حوزه حمایت کرده است، به گونه‌ای که به صورت عملیاتی با دانشگاه‌های مختلف کشور وارد همکاری شدیم و انعقاد قرارداد با دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در حوزه هوش مصنوعی در این راستا بوده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به شکل گیری صندوق جسورانه در این شرکت، خاطر نشان کرد: این صندوق بستری برای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های دانشجویان، اساتید و متخصصان است که تاکنون ۱۰۰ طرح به این صندوق ارسال شده و پس از داوری‌های صورت گرفته ۱۰ طرح مورد حمایت مالی قرار گرفته است.

به گفته وی دانشجویان، اساتید و متخصصان می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی صندوق جسورانه پارتیان طرح‌های خود را به این صندوق ارسال کنند و پس از طی مراحل داوری طرح‌های منتخب مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: این شرکت دانش بنیان در حوزه معرفی هوش مصنوعی و تکنولوژی های مرتبط با آن برنامه‌های متعددی برای رسانه‌ها دارد که در سال آینده این برنامه‌ها عملیاتی خواهند شد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا