سوپرکامپیوتری که تصادف سیارات را پیش بینی می کند

دانشمندان در این ازمایش ها به المان های متعددی توجه داشتند و تمامی این المان ها در شبیه سازی های اعمال شده توسط این سوپر کامپیوتر در نظر گرفته شده و به صورت دقیقی محاسبه گشته بودند. در این محاسبات دانشمندان با در نظر گرفتن جرم سیاره ها، سرعت حرکت، مسیر مداری، میزان تاثیر جاذبه مرکزی، میزان سرعت گردش محوری و … اطلاعات وارد شده ار توسط سوپرکامپیوتر ناسا به تحلیل نهاده و در نهایت نیز توانستند تا احتمال وقوع تصاوف و برخورد بین سیاره ای را با دقتی بالاتر از تمامی تصورات پیشین به انجام برسانند.

این شبیه سازی بر روی محیط اطراف ستاره بتا پیکتوریوس (Beta Pictoris) انجام پذیرفت و در طی آن یک نسخه شبیه سازی شده از این ستاره و سیاره های اطراف آن در این ساختار ایجاد گشت که در نتیجه موجب شد تا دانتشمندان بتوانند به صورت دقیقی به آمار و احتمالات مربوط به برخورد ستارگان دست پیدا کنند.

شایان ذکر است که این ستاره که در سال 1984 کشف شده بود، یکی از مهم ترین ستاره های جهان محسوب می شود زیرا حرکت سیارات به دور آن به نحوی انجام می شود که ضریب احتمال تصادف بین سیارات در اطراف این ستاره بسیار بالا هستند و به همین دلیل نیز دانشمندان توجه خاصی به این سیاره ها و این ستاره داشته اند تا بتوانند به کمک آن احتمال وقوع تصادف بین سیاره ای را مورد مطالعه قرار بدهند و این سوپر کامپیوتر نیز به صورت مشخص و ویژه برای انجام این محاسبات طراحی شده بود.

به این ترتیب و با شبیه سازی سه بعدی دقیق این سیاره و محیط اطراف آن توسط این سوپر کامپیوتر، دانشمندان می توانند بدون نیاز به سفر به ای منطقه دوردست، امکان بررسی دقیق این ساختار منحصر به فرد را داشته باشند.

منبع

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا