آیا وزارت بهداشت توان مدیریت بحران کرونا را از دست داده است؟

اینکه دکتر محرز و سعید نمکی و رئیسی و حریرچی و … هر از چندگاهی در تلویزیون پیدا می شوند و میگویند مردم مسافرت نروند چون موجب شیوع کرونا می شود نمیتواند راهکار خوبی برای حل این معضل باشد.

تحول پذیری جامعه کاهش پیدا کرده و بحران روان را می توان در آپارتمانها و خشونت ها و …. دید و اکنون وقت آن نیست که نسخه ۱ سال پیش را برای مردم بپیچیم.

ما در روز حداکثر ۱۰ هزار نفر مبتلا داریم و نه ۱۰۰ هزار نفر، راه این نیست که ۸۵ میلیون نفر را در خانه ها حبس کنیم تا اقتصاد و اعصاب و …فرو بپاشد به بهانه اینکه می خواهیم کووید ۱۹ را مهار کنیم .

مسئولان محترم وزارت بهداشت باید درک کنند که این کشور ۸۵ میلیون نفری نمی تواند تحت هیچ شرایطی از حیث سفرکردن دچار ممنوعیت مطلق گردد لذا اینکه در خبر می‌شنویم خانم محرز در واکنش به خبر اجرای سفرهای نوروزی توسط رجا با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های کووید ۱۹ می گوید نباید برای سفر برنامه ریزی کرد تنها می‌تواند یک دلیل داشته باشد و آن اینکه نگاه جامع و مبتنی بر واقعیات کشور بر ذهن اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا منطبق نیست و همه چیز را صرفاً از منظر ویروس و انتقال پذیری آن نگاه می‌کنند درحالیکه شاید خساراتی که از حیث اجتماعی و روحی و روانی بر جامعه ما در این مدت یک سال وارد شده است حتی از خسارت مرگ ۵۶ هزار نفر از هموطنان عزیزمان نیز در کوتاه مدت و درازمدت بیشتر باشد .

بنظر میرسد وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا توان مدیریت بحران کووید ۱۹ را از دست داده و جامعه نگری و مشارکت خرد جمعی را در حل بحران‌های پیش‌رو در مسیر مدیریت کوید ۱۹ ندارد.

اکنون وقت آن فرا رسیده است که مدیریت کلان کشور و خصوصاً اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا به جای بیان فرمایشات پیش پا افتاده به سوالات مهم پاسخ دهند که در صورت آنکه خانواده‌ای بنا به دلایلی نتواند شرایط قرنطینه و منع سفر را تحمل کند از چه مسیری و چگونه می تواند سفری با کمترین مخاطرات را داشته باشد؟!

در نهایت خیلی زود مسئولین وزارت بهداشت متوجه خواهند شد که نیازمند طیف گسترده‌تری از نبوغ و خلاقیت و مشورت پذیری در مهار بحران کوئید ۱۹ می باشند و باید به حرف خردمندان تن بدهند.

منبع:سلامت نیوز

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا