تشییع پیکر سردار دلها، بیعت دوباره مردم با انقلاب بود

به گزارش سیناپرس، آیین اختتامیه «جشنواره ملی کتاب‌خوانی جهانمرد» با حضور دکتر عباسعلی کدخدایی، قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان،دکتر سید سعید هاشمی رئیس دانشگاه عل و فرهنگ، دکتر مهدی فاطمی، دبیر جشنواره و دکتر سید علی اکبر هاشمی راد، معاون دانشجویی وفرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ و روز شنبه نهم اسفند ماه سال جاری در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

فاطمی در ابتدای این مراسم گفت: یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه است. درست فردای شهادت حاج قاسم سلیمانی پویش حسینی برپاشد؛ در این پویش ما تلاش کردیم دلنوشته ها و مجموعه خاطرات و داستان های مرتبط با سردار دلها را از سوی مردم در فضای مجازی جمع آوری کنیم؛ گفتنی است، بعد از هفت روز ۶۳۷ اثر و داستانک جمع آوری شد و سپس در چهلم این شهید فرزانه، کتاب نفیس «جهانمرد» چاپ شد که کمتر از دو هفته این اثر به چاپ دوم رسید.

به گفته فاطمی؛ شروع کار «جشنواره ملی کتاب‌خوانی جهانمرد» را در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی آغاز کردیم تا مسابقه‌ای با رنگ و بوی اخلاص سردار دل ها آغاز شود. نزدیک به یک میلیون نفر از این جشنواره آگاهی پیدا کردند و ۳۱ هزار و ۹ نفر در این مسابقه شرکت کردند. 

الگویی تمام عیار 

در ادامه هاشمی راد با توضیح اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی تمام عیار دانشگاهیان است، گفت: همواره وقتی نام جهاد دانشگاهی می آید ناخودآگاه به یاد فعالیت های فرهنگی می افتیم. امروز دانشگاه علم و فرهنگ افتخار میزبانی اختتامیه جشنواره ای را دارد که یادآور فردی است که نماد صبر و مقاومت در عرصه جهاد و آزادگی است. امیدواریم با این اتفاقات بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در حوزه مقاومت و شهادت رواج دهیم. 

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی نماد و مظهر شهادت، درایت، تیزهوشی، معنویت بود و همواره یاد او به عنوان یک قهرمان ملی برای ما می ماند. حاج قاسم در راه خدا از هیچ چیز پروا نداشت و ما دانشگاهیان معیار خود را در ارزش های این شهید می دانیم چرا که تفکرات ایشان مظهر رشادت و شهامت و مردانگی است.

حاج قاسم سلیمانی پرچم شهامت را بالا برد

در ادامه این نشست کد خدایی با بیان شناسایی ارزش های سردار دلها در جهان گفت: باعث خرسندی است که مناسبت این برنامه در بزرگداشت سردار سرفراز دل ها است. حاج قاسم سلیمانی با آموختن از مکتب اسلام و اخلاصی که در خود به وجود آورده بود، توانست در عرصه های جهانی پرچم شهامت را بالا ببرد. از آنجایی که مقام و ایثارگری‌های وی برای بسیاری از مردم دنیا ناشناخته است، ما وظیفه داریم آن را برای همه آشنا کنیم. وی با درس از اسلام و با تاسی از امام و شهدا همچنین در چهارچوب مقام معظم رهبری انسانی خود ساخته بود و در حقیقت پرورش یافته  مکتب اسلامی نام گرفت؛ به همین خاطر است که  در تمام جهان هر فردی که وی را می شناسد به نیکی و بزرگی از او یاد می کند.

وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در بحث اخلاص خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع اخلاص، می توان گفت معیار های ایشان بسیار به حاج قاسم دلالت دارد. حاج قاسم تلاشی برای خودنمایی نداشت، چرا که همیشه مرد میدان بود و اگرچه در میدان‌های جنگ استوار بود و بر دشمن سخت می گرفت، اما همیشه قلبش برای فرزندان شهدا می‌ تپید. 

به گفته کدخدایی؛ سال ها وقت لازم است تا ما وی را به خوبی بشناسیم و بخواهیم آن را به مردم بشناسانیم. به طور قطع جز شهادت برای وی هیچ چیز دیگری قابل تصور نبود و تشییع جنازه وی بیعت جدید مردم با انقلاب و اسلام بود.

جنایتی علیه بشریت

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به کتاب «جهانمرد» گفت: این کتاب مجموعه گوشه هایی از ابراز ارادت مردم نسبت به حاج قاسم سلیمانی است که به راحتی با خواندن آن می توان به الگو قرار دادن سردار دلها از سوی مردم پی برد. از جهت حقوقی، ترور حاج قاسم سلیمانی و جنایتی که از سوی دولت آمریکا و شخص ترامپ صورت گرفت، جنایتی علیه بشریت بود. آمریکا کشوری است که تنها مدعی دفاع از حقوق بشریت است اما برای تامین منافع خود از هیچ جنایتی رویگردان نیست. این کشور دست به ترور شخصیتی زد که ریشه‌های داعش را نابود کرده بود و جامعه بین المللی در این باره باید پاسخگو باشند و اگر سکوت کنند باید فاتحه انسانیت را خواند.

به گفته کدخدایی؛ البته پیگیری هایی از سوی قوه قضاییه و وزارت امور خارجه کشور صورت گرفته است. اخیراً دولت عراق هم اقدامات خوبی در این باره انجام داده است؛ چراکه نخستین دولتی است که می تواند مدعی این مساله باشد. امیدواریم بهترین مجازاتی که می خواهیم شاهد آن باشیم و آن نابودی استکبار است را رقم بزنیم. در حقیقت ما می خواهیم دست آمریکا از منطقه قطع شود. 

در ادامه این مراسم از برندگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد. گفتنی است سی نفر در این مسابقه موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه شدند.
 

گزارش:مهتاب دمیرچی

عکس:فاطمه هدایتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا