تولید چوب حرارتی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

 یوسف زارع بیدکی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درمورد این محصول گفت: چوب خام برای نمای ساختمان قابل استفاده نیست و در اثر آب، رطوبت و گرما از بین می‌رود، بر همین اساس با کوره‌های دانش بنیان طراحی شده در این شرکت و عملیات حرارتی چوب تا ۲۱۲ درجه حرارت می بیند؛ این کار باعث افزایش مقاومت چوب در برابر گرما، باران ورطوبت و موریانه می‌شود.
وی ادامه داد: چوب در دمای ۸۰ درجه آتش می‌گیرد اما با فناوری به کار رفته در کوره‌ها می‌توانیم تا ۲۱۲ درجه به چوب حرارت بدهیم تا تغییرات شیمیایی مورد نظر روی چوب اتفاق بیفتد.
مدیرعامل این شرکت، بازار هدف محصولات این شرکت را صنعت ساختمان عنوان کرد و گفت: بزرگ ترین مشکل ما تامین مواد اولیه است، ماده خام مورد استفاده در کوره‌های ما از روسیه وارد می‌شود بر این اساس با مشکلاتی چون نوسانات ارزی، تحریم‌ها و کمبود نقدینگی مواجه هستیم.
زارع بیدکی درمورد مزیت رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های تولیدی در داخل کشور اظهارداشت: ما با اتکا به توان متخصصان خود توانستیم تجهیزات تولیدی این فرآیند مانند کوره حرارت‌دهی را بومی‌سازی کنیم، این مزیت این امکان را می‌دهد که بر اساس تغییرات مورد نیاز، عملکرد کوره و فرآیند را متفاوت کنیم، این در حالی است که کوره و تجهیزات رقبای ما در داخل وارداتی است و آنها تنها تولیدکننده این محصول هستند.
وی ادامه داد: از طرف دیگر استفاده از دانش و تخصص بومی، بازطراحی و ساخت برخی از ماشین‌آلات صنعتی و تلفیق آن با برخی از تجهیزات خارجی سبب شده تا محصول نهایی از نظر کیفی تفاوتی با نمونه خارجی نداشته باشد.
مدیرعامل این  شرکت دانش بنیان  در مورد چشم‌انداز آینده شرکت به طرح توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت تولید اشاره کرد و گفت: بهبود مستمر کیفیت، دستیابی به بازارهای جهانی و اشتغال زایی از جمله چشم‌اندازهای کوتاه مدت ما است، در حال حاضر با دو کوره دانش بنیان، عملیات حرارت‌دهی را انجام می‌دهیم اما در نظر داریم که در قالب یک طرح توسعه‌ای، با تولید کوره‌های دیگر ظرفیت تولید را افزایش دهیم.
زارع بیدکی همچنین درمورد تسهیلاتی دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: برای طراحی کوره سوم از صندوق نوآوری مصوبه تسهیلات چهار میلیارد تومانی را دریافت کردیم، البته در گذشته نیز دو تسهیلات نمونه‌سازی و تولید قبل از صنعتی به مبلغ ۱۸۰ و ۲۵۰ میلیون تومان از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده بودیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا محصول تولیدی را نیز دانش بنیان کنیم در این‌صورت می‌توانیم از تسهیلات سرمایه در گردش و فروش لیزینگی صندوق نوآوری هم استفاده کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا