بایدن سیاست دشمنی با شرکت های فناوری چینی را ادامه می دهد

دولت بایدن تصمیم دارد تا برخی از قوانینی که در دوره دونالد ترامپ ارائه شده بود را اجرا کند. هدف این قوانین شرکت‌های فناوری چینی بودند که تهدیدی برای آمریکا به حساب می آیند. از سوی دیگر بایدن در حالی تصمیم دارد این قوانین را اجرا کند که بسیاری از کسب و کارهای این کشور نسبت به آن معترض هستند.

وزارت بازرگانی آمریکا در روزهای آخر فعالیت دولت ترامپ و با هدف رسیدگی به نگرانی‌های مربوط به زنجیره تأمین فناوری اطلاعات و ارتباطات، رأی نهایی درباره قانونی موقتی را صادر کرد که پس از پایان ۶۰ روز مهلت اظهار نظر عمومی، لازم الاجرا خواهد بود.

در همین راستا روز گذشته سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد تا ۲۲ مارس نظرات عموم مردم درباره قانون را دریافت می‌کند. پس از این تاریخ قانون مذکور اجرایی می‌شود.

اتاق بازرگانی آمریکا و گروه‌هایی که نماینده صنایع بزرگ این کشور هستند در نامه‌ای به وزارت بازرگانی به نگرانی‌های خود در این باره اشاره و اعلام کردند قانون مذکور قدرت نامحدودی در اختیار این وزارتخانه قرار می‌دهد تا بدون انجام مراحل قانونی، پاسخگویی، شفافیت یا هماهنگی با سایر برنامه‌های دولت، در هرگونه معامله تجاری بین شرکت‌های آمریکایی و همتایان خارجی آنها دخالت کند که شامل فناوری هستند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا