تولید موی مصنوعی قابل کاربرد در صنایع رباتیک

طبیعت دارای الگوهای فراوانی است که از نظر تنوع و پیچیدگی غنی هستند. شرایط پیچیده توسعه آنها، تحقیق، مدلسازی و ترجمه آنها به زمینه‌های مهندسی را به یک چالش تبدیل می‌کند.

محققان دانشگاه "پرینستون" اکنون با الهام از طبیعت و طرح‌های بیولوژیکی، این الهام را با دقت ریاضی ادغام کرده و با یک سیستم نسبتاً ساده به آنها امکان می‌دهد تا انواع اشکال پیچیده مو مانند را که برای ایجاد سطوح بیومتریک مورد نیاز است، تشکیل دهند.

"پیر توماس برون" استادیار مهندسی شیمی و بیولوژیک در دانشگاه پرینستون و محقق اصلی این مطالعه گفت: چنین الگوهایی ماهیت همه‌گیر دارند و در همه جای طبیعت حاضر هستند و رویکرد ما از شکل‌گیری طبیعی این ساختارها بهره می‌برد.

این سیستم ترکیبی از یک بی‌ثباتی سیال و تغییر شکل‌های بزرگ جامد در جامد کردن مذاب‌ها است و باعث تولید مواد جامد نرم با هندسه سطحی پیچیده می‌شود. این مسئله با اینکه از فیزیک ساده بهره می‌برد، اما مجموعه‌ای قدیمی از مشکلات مهندسی را به یک راه حل جدید برای تولید تبدیل کرده است.

محققان می‌گویند که این روش، ساده، ارزان و کاربردی‌تر از روش‌های معمول است و می‌تواند نقشی اساسی در توسعه قابلیت‌های سنجش رباتیک داشته باشد که مربوط به طیف گسترده‌ای از مشکلات می‌شود که در آن تغییر شکل مکانیکی و انجماد همزمان است.

در میان گذار به سمت تولید مواد افزودنی، این روش می‌تواند با ایجاد زمینه برای استفاده از روش‌های بدون قالب چند مرحله‌ای برای مونتاژ مواد پیچیده یک از انقلاب باشد.

این مطالعه در مجله National Academy of Sciences منتشر شده است.