میتسوبیشی در آستانه لغو تصمیم خود برای خروج از اتحادیه اروپا

به گزارش سیناپرس، پیش از این و در میان فشارهای شدید شرکت های رقیب، میتسوبیشی تصمیم گرفته بود فعالیت خود در بازارهای اروپایی را به حالت تعلیق درآورد اما به تازگی مدیران این مجموعه با تغییر سیاست کلی تصمیم گرفتند با قدرت به رقابت بپردازند.

بر این اساس در تابستان سال گذشته ، میتسوبیشی به عنوان بخشی از تغییر توجه به بازار پر درآمد آسیا ، معرفی مدل های جدید خود را به اروپا متوقف کرد. این شرکت ژاپنی بر اساس استراتژی عملیاتی  خود قصد داشت هزینه های ثابت را طی دو سال تا بیست درصد کاهش داده  و با کوچک سازی مشاغل کم سود در قاره سبز، سود عملیاتی خود را بهبود بخشد.

اکنون، طبق گزارش های رسمی، میتسوبیشی با استناد به منابع داخلی و اتحاد ایجاد شده بین رنو- نیسان-میتسوبیشی، تصمیم دارد با قدرت زیاد و حضور پر رنگ، تولید برخی از مدل های بازار اروپا را به کارخانه های رنو در فرانسه منتقل کند.

گفته می شود که توافق اولیه توسط این سه شرکت روز دوشنبه هفته جاری منعقد شده و تصمیم نهایی در جلسه هیات مدیره میتسوبیشی در روز پنجشنبه گرفته می شود. به گزارش سیناپرس، به گفته منابع آگاه؛ روسای میتسوبیشی  نمی خواهند سیاست فرانسه بر استراتژی اتحاد این سه شرکت خودرو ساز تأثیر بگذارد.

موضوع این قرارداد کمی پیچیده است زیرا ۳۴ درصد از سهام میتسوبیشی به شرکت نیسان تعلق داشته و از سوی دیگر شرکت رنو ۴۳ درصد سهام نیسان را در اختیار دارد و در نهایت دولت فرانسه نیز صاحب ۱۵ درصد از سهام رنو است که این موضوع می تواند مناسبات و تصمیم گیری های این سه شرکت را با پیچیدگی همراه کند.

مترجم: ناصر پورقدیمی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا