افزایش عمر مفید قطعات دوار با تجهیزات ارتعاش گیر

مهدی احمدی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، با اشاره به توانمندی در ارتعاش‌گیری و بالانس تمامی قطعات دوار مورد استفاده در صنایع گفت: ارتعاش موجب خرابی و ناکارآمدی تجهیزات و مختل شدن صنعت می‌شود. به‌طور مثال یک آسیاب یا سانتریفیوژ خون، در صورت وجود ارتعاش در تجهیزات دوار، کارایی خود را از دست خواهند داد، ضمن آنکه با وجود ارتعاش علاوه بر افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری، مصرف انرژی میانگین ۲۵درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به استفاده از تجهیزات ایران‌ساخت و فناوری‌های بومی این شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های گوناگون، گفت: نیاز صنایع  مختلف به ارتعاش‌گیری بسیار گسترده است و در حال حاضر به صنایع نیروگاهی، پالایشگاهی پتروشیمی، لوازم خانگی، خودروساز، سیمان و فولاد، خدمات و محصولات فناورانه این حوزه را ارائه می‌کنیم.

احمدی، با اشاره به تولید تجهیزات ارتعاش‌گیری و ارائه خدمات فناورانه این حوزه ادامه داد: برخی صنایع نیاز دارند تجهیزات بالانس را در اختیار داشته باشند و با سرمایه‌گذاری روی این حوزه، از تجهیزات بالانس ایران‌ساخت این شرکت استفاده می کنند. اما برخی دیگر از صنایع، نیازمند دریافت خدمات بالانس تجهیزات هستند که با استفاده از فناوری بومی و تجهیزات داخلی، در ارائه خدمات برای قطعات از ۲۵ گرم تا ۴۰ تن توانمند هستیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این شرکت قادر است با روش نوآورانه از تجهیزات بزرگ و گران قیمت مانند توربین‌ها بدون انجام عملیات حرارتی یا پرس در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارتعاش گیری کند، یادآور شد: با استفاده از روش ابداعی این شرکت، می توان بدون سعی و خطا به دقت های صدمی در زمانی بسیار کوتاه‌تر از روش‌های پیشین دست یافت. همچنین فقط ۴۰ درصد از هزینه‌ روش‌های پیشین در روش صرف می‌شود. فناوری یادشده در صنایع توربین بسیار کاربرد دارد و در زمانی بسیار کوتاه قطعه را به مدار بازمی‌گرداند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، احمدی، استفاده از روش چندصفحه‌ای برای ارتعاش گیری را یکی دیگر از فناوری‌های این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: تا پیش از این ارتعاش گیری با استفاده از دو صفحه بالانس انجام می شد که دارای معایب خاص خود بود، با استفاده از روش چند صفحه ای، تنش های داخلی قطعه به کم ترین میزان خود می‌رسد. دستگاه‌های بالانس شرکت، به این فناوری مجهز هستند و افزایش حجم باربرداری و طول عمر را به همراه می‌آورند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا