ورود به حوزه طب چینی و مقایسه آن با طب ایرانی

دکتر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که مرکز چین‌شناسی(کنفوسیوس سابق) دانشگاه تهران از سال 2008 میلادی فعالیت خود را در آموزش زبان چینی آغاز کرده است، گفت: البته از سال 94 با آموزش زبان چینی در دانشگاه تهران، فعالیت این مرکز هم جدی‌تر شد و دانشگاه تهران به گسترش این موسسه پرداخت.
مسئول رشته زبان چینی دانشکده زبان‌های دانشگاه تهران با بیان این‌که این موسسه با ایجاد رشته چینی در همه حیطه‌های علوم انسانی مربوط به کشور چین ورود کرده است، افزود: این مرکز پژوهشی هفت استاد چینی و دو استاد ایرانی دارد.
وی فعالیت گذشته این موسسه را معطوف به حوزه آموزش زبان چینی دانست و خاطرنشان کرد: از این‌رو در این موسسه فعالیت پژوهشی چندانی نداشتیم. پس از افتتاح مرکز از تابستان سال گذشته در حوزه پژوهشی هم برنامه‌ریزی شد و هم‌اکنون نشر هفت جلد کتاب از چین را بر عهده داریم که توسط انتشارات سمت چاپ و منتشر می‌شود.
مدیر ایرانی موسسه پژوهشی کنفوسیوس دانشگاه تهران با بیان این‌که از سال 94 تاکنون سالانه حدود 25 نفر برای آموزش زبان چینی پذیرش شده‌اند، افزود: علاوه‌بر این فعالیت‌ها این مرکز بستری مناسب برای ارتباطات دانشگاه تهران با چین و بالعکس محسوب می‌شود.
بذرافشان ادامه داد: تاکنون از کمیسیون آموزش پکن، نویسندگان معروف چینی که دارنده جوایز بین‌المللی هستند و جوایزی چون جایزه هانس کریستین آندرسن و …رادریافت کرده اند، در این موسسه حضور فعالی داشتند.
وی برگزاری آزمون‌های بین‌المللی گسترده را از دیگر برنامه‌های این مرکز برشمرد و افزود: در نظر داریم علاوه‌بر آزمون بسندگی زبان چینی، آزمون‌های زبان برای کودکان را هم راه‌اندازی کنیم.
مسئول رشته زبان چینی دانشکده زبان‌های دانشگاه تهران با اشاره به مشارکت و همکاری دانشگاه‌های معتبر چین با این مرکز یادآور شد: دانشگاه‌هایی از چین از دانشگاه‌های همکار ما در این موسسه محسوب می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا