روز جهانی فکرکردن

  • روز جهانی فکرکردن

امروز 22فوریه مصادف با 4اسفند روز است که به نام "تفکر" نام گذاری شده تا بانه ای باشد برای اینکه به  درست فکرکردن، فکر کنیم.اندیشیدن یا تفکر کاری ذهنی است و زمانی مطرح می‌گردد که انسان با مسئله‌ای مواجه‌است و خواستار حل آن است. در این هنگام در ذهن، تلاشی برای حل مساله آغاز می‌گردد که این تلاش ذهنی را، تفکر یا اندیشه می‌نامند. فعالیت برای حل مسئله، از مراحلی تشکیل شده‌است که از تعریف مسئله به‌طور شفاف، روشن و ملموس، آغاز می‌گردد و با پیدا کردن راه حل‌هایی برای حل مسئله ادامه می‌یابد و با به کارگیریِ عملی بهترین راه حل و یافتن جواب نهایی به پایان می‌رسد؛ ولی بهتر است بگوییم در «مسیر دیگری قرار می‌گیرد» به پایان نمی‌رسد انسانِ بدون اندیشه متصور نیست.

  • تولد هاینریش رودلف هرتز

هاینریش رودلف هرتز یا هاینریش رودلف هرتس متولد ۲۲ فوریه ۱۸۵۷بود.وی فیزیک‌دان آلمانی بود. هرتز در شهر هامبورگ، آلمان به دنیا آمد. به خاطر او یکای هرتز در دستگاه بین‌المللی یکاها (SI) در نظر گرفته شده‌است. او اولین کسی بود که وجود امواج الکترومغناطیسی را ثابت کرد.او ۱ ژانویه ۱۸۹۴ درگذشت.

  •  تولد آرتور شوپنهاور

آرتور شوپنهاور متولد ۲۲ فوریه ۱۷۸۸ بود. وی فیلسوف آلمانی یکی از بزرگترین فلاسفهٔ اروپا و فیلسوف پرنفوذ تاریخ در حوزه اخلاق، هنر، ادبیات معاصر و روانشناسی جدید است.وی ۲۱ سپتامبر ۱۸۶۰ (۷۲ سال) درگذشت.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا