سرمایه گذاری 7 هزارمیلیارد ریالی بخش خصوصی در پارک فناوری پردیس

به گزارش ایرنا ازمعاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، مهدی صفاری نیا افزود: این پارک نمونه ای نادر در ایران و در میان کشورهای منطقه است و دستیابی به این جایگاه نتیجه همکاری دولت و بخش خصوصی و مصداقی از همدلی و هم زبانی دولت و ملت است.

وی در تشریح فرآیندهای توسعه در این پارک، به تعاملات مثبت و درک متقابل ستاد پارک به عنوان بخش دولتی و شرکت های عضو به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی اشاره کرد و تصریح کرد:این تعاملات نمونه ای از مصادیق شعار امسال تحت عنوان دولت و ملت همدلی و همزبانی است.

صفاری نیا، موفقیت پارک فناوری پردیس را در گرو تعامل و همزبانی فناوران و شرکت های دانش بنیان به عنوان مردم از یک طرف ومدیریت پارک به عنوان بخشی از دولت از طرف دیگر خواند و گفت:اگر همدلی هایی از این نوع وجود نداشت، پارک فناوری پردیس به تنهایی نمی توانست موفقیت هایی که امروزه به آن ها دست یافته است، کسب کند.

وی افزود: با بررسی نمونه های مشابه درکشورهای منطقه، می توان دید که اتفاقی که در پارک فناوری پردیس رخ داده کم نظیر بوده است، در جایی که 10 سال پیش بیابانی بیش نبود و دولت سرمایه گذاری خاصی در آن نداشت، بخش خصوصی با اعتماد به دولت به صورت فعال وارد فرآیند سرمایه گذاری، آن هم سرمایه گذاری در حوزه فنی و فناوری و نه تجاری شد.

وی یادآور شد:تعاملات ما با شرکت های عضو از جمله جلسات، نشست ها، همایش و سایر ارتباطات، ابزاری بوده اند تا بتوانیم تصویری واقعی از مشکلات شرکت ها داشته باشیم و بتوانیم به آن ها کمک کنیم تا فناوری های خود را به مرحله تجاری سازی برسانند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا