دستگاهی برای جلوگیری از انفجار چاه‌های نفت و گاز ساخته شد

حمیدرضا رفیعی‌زاده، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این شرکت زیرنظر مرکز تخصصی دانشگاه نفت اهواز و پارک علم و فناوری خوزستان تولید دو محصول اندازه‌گیری دما و فشار درون‌چاهی را در دستور کاری خود قرار داده است، گفت: این مجموعه دانش بنیان به عنوان بنگاهی اقتصادی و دانش‌محور تمرکز  خود را بر تولید محصولات متنوع و ارائه خدمات فنی و مهندسی در پروژه‌های گوناگون متمرکز کرده است.

وی طراحی، ساخت و تعمیر ابزارهای الکترونیکی درون‌چاهی و سرچاهی مورد استفاده در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را از محصولات این شرکت دانست و ادامه داد: دستگاه اندازه‌گیری دما و فشار درون‌چاهی یک ابزار درون چاهی است که برای اندازه‌گیری فشار و دمای چاه‌های نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد و اطلاعات دما و فشار را در خود ذخیره می‌کند و اطلاعات آن قابل بازیایی است.

رفیعی زاده افزود: ما به دنبال کسب ارزش حداکثری از طریق توسعه و گسترش زنجیره ارزش و افزایش مزیت‌های رقابتی و پایدار در سطح ملی و بین‌المللی هستیم.

به گفته وی، استفاده از آخرین استانداردها و ضوابط اجرایی، بهره‌گیری از فناوری نوین، ارائه ایده‌های خلاق، بهره‌گیری از دانش و تجارب متخصصان و کارشناسان، ارتقای کیفیت، تقویت تولید، توزیع و فروش و صادرات به کشورهای هدف با کمک توسعه ارتباطات قوی و توسعه فناوری مهم‌ترین هدفی است که در شرکت پیگیری می‌شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، رفیعی‌زاده همچنین بیان کرد: محصول دیگر ما در عملیات‌های مشبک‌کاری در چاه‌های نفت و گاز برای جلوگیری از انفجارهای ناخواسته در حین عملیات کاربرد دارد. با توجه به اینکه چاشنی‌های الکتریکی به امواج رادیویی و بارهای الکتریکی ساکن حساس هستند، این سیستم  به‌گونه‌ای طراحی شده است که امواج را در مدار خود تخلیه می‌کند و مانع رسیدن این امواج به چاشنی الکتریکی می‌شود. این محصول ریسک و خطرات عملیات‌ها را کاهش می‌دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا