افزایش صرفه‌جویی در هزینه دانشگاه‌ها با شیوع کرونا

محمدتقی نظرپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به صرفه جویی های دانشگاه ها در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: در پی غیرحضوری شدن کلاس های دانشگاه ها، شاهد افزایش صرفه جویی در دانشگاه ها هستیم. بخشی از این صرفه جویی ها در مصرف انرژی ها شامل سوخت، گاز و برق و تاسیسات بوده است.

وی افزود: وقتی از فضای فیزیکی دانشگاه ها کمتر استفاده می شود، تعمیرات اساسی و موارد مشابه هم کاهش می یابد. در این مدت نیز به دلیل اینکه دانشگاه ها هزینه کمتری در این موارد داشتند، تلاش کردند بودجه های خود را برای ایجاد زیرساخت های لازم جهت ارتباط با دانشجویان در فضای مجازی و تشکیل کلاس های غیرحضوری هزینه کنند.

معاون اداری مالی وزیر علوم با بیان اینکه نمی توان رقم مشخصی برای این صرفه جویی دانشگاه ها در نظر گرفت، گفت: میزان صرفه جویی در هر دانشگاه با توجه به کوچکی و بزرگی آن، متفاوت است؛ با این حال دانشگاه ها منابع صرفه جویی شده را در بخش های دیگر سرمایه گذاری کردند که اقدام به موقع و مناسبی بود.

نظرپور درباره صرفه جویی های انجام شده در خوابگاه های دانشجویی، خاطرنشان کرد: خوابگاه های برخی از دانشگاه ها به دلیل حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این مکان ها برای گذراندن مقطع تحصیلی و استفاده از آزمایشگاه ها در این مدت فعال بوده است. حتی در هر اتاق به جای چهار نفر، ۲ نفر حضور دارند که همان میزان انرژی گرمایی و روشنایی مصرف می شود.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که همه امکانات برای دانشجویان خوابگاهی با وجود بحران کرونا فراهم شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا