مرگ دو نوزاد در پی دریافت واکسن فلج اطفال

به گزارش سیناپرس، براساس گزارش ها، نوزاد اول پس از مدت کوتاهی دریافت واکسن های روتاویروس و فلج اطفال خوراکی در تنفس دچار مشکل شد و به نزدیک ترین بیمارستان منتقل شده و در آنجا نوزاد به بیمارستان کالج پزشکی Coimbatore ارجاع شد. به محض رسیدن به این بیمارستان، پزشکان مرگ نوزاد را اطلاع دادند.

والدین نوزاد در گفتگو با رسانه ها گفتند که واکسن ها باعث مرگ فرزندشان شده است. با این حال، بخش بهداشت از پذیرفتن علت مرگ به دلیل استفاده از واکسن ها خودداری کرده است. 
در حادثه ای دیگر، صبح روز چهارشنبه کودک واکسن روتاویروس و فلج اطفال را دریافت کرد و برخلاف نوزاد اول، هیچ علائم و مشکلی در تنفس نداشت و وقتی ساعت ۱۲ نیمه شب به خواب رفت صبح روز بعد بیدار نشد. والدین با مشاهده عدم پاسخگویی کودک، وی را به بیمارستان منتقل کردند و در آنجا فهمدیند که نوزادشان فوت کرده است. 

مقامات بخش بهداشت عنوان می کنند که مرگ نوزاد اول به دلیل ذات الریه بوده اما علت مرگ نوزاد دیگر هنوز مشخص نیست. به گزارش سیناپرس، به دنبال این حادثه، اداره بهداشت کویمباتوره از مراکز بهداشتی اولیه (PHC) خواست که به دلیل مرگ این دو نوزاد، از این دسته خاص واکسن ها استفاده نکنند و در پی آن دبیر بهداشت تامیل نادو دستور انجام تحقیقات لازم در این رابطه را داده است. البته در چند روز که چنین اتفاقی افتاده، ۳۵ نوزاد با این واکسن ها واکسینه شده بودند که وضعیت همه طبیعی اعلام شده است. 

لازم به توضیح است که روتاویروس یک بیماری ویروسی است که از دو گروهA  وB  تشکیل شده و گروهA  شناخته شده‌ترین نوع در بین کودکان و جوانان سراسر جهان است و گروه Bباعث اسهال در بزرگسالان می‌شود و عامل تقریباً یک سوم اسهال‌های کودکان زیر پنج سال به حساب می آید .

فلج اطفال نیز نوعی بیماری حاد ویروسی است که دستگاه گوارش و گاهی دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می کند. هر دو بیماری با واکسن قابل پیشگیری هستند. 

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا