روز جهانی راهنمایان گردشگری

  •  روز جهانی راهنمایان گردشگری

21 فوریه مصادف با سوم اسفند (به جز سال‌های کبیسه که این روز با سوم اسفند مصادف می‌شود) روز جهانی «راهنمایان گردشگری» است. راهنمایان گردشگری به عنوان بخش مهم و فعال این صنعت نقشی راهبردی در کیفیت برگزاری تورهای توریستی و رضایت گردشگران برعهده دارند.

  •  روز بين ‏المللي زبان مادري

روز ۲۱ فوریه از طرف یونسکو به عنوان روز جهانی زبان مادری نامگذاری شده‌است. نامگذاری این روز در کنفرانس عمومی یونسکو در سال ۱۹۹۹ به منظور کمک به تنوع زبانی و فرهنگی انجام شده‌است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز به دلیل اهمیت زیاد آن، سال ۲۰۰۸ را سال جهانی زبان‌ها اعلام کرد. اين روز در تقويم رسمی ايران حذف شده است.

  • تولد میخائیل آلکساندروویچ شولوخف

میخائیل آلکساندروویچ شولوخف متولد ۲۱ فوریه ۱۹۰۵ بود.وی  نویسنده روس و برنده جایزه ادبی نوبل بود.او ۲۴ مه ۱۹۸۴ درگذشت.

  • درگذشت هایکه کامرلینگ اونس

هایکه کامرلینگ اونس  متولد ۲۱ سپتامبر ۱۸۵۳ بود.وی فیزیک‌دان هلندی بود. او را مبدع ابررسانایی می‌دانند. او در سال ۱۹۱۳ به خاطر پژوهش دربارهٔ فیزیک دماهای پایین و تولید هلیم مایع موفق به دریافت جایزه فیزیک نوبل گردید.او ۲۱ فوریه ۱۹۲۶ درگذشت.

  • درگذشت سر فردریک گرانت بنتینگ

سر فردریک گرانت بنتینگ متولد ۱۴ نوامبر ۱۸۹۱بود.وی پزشک، زیست‌شناس و نقاش اهل کانادا است او اولین کسی بود که انسولین را روی انسان با موفقیت استفاده کرد و به همین سبب برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال ۱۹۲۳ شد.او۲۱ فوریهٔ ۱۹۴۱ (۴۹ سال) درگذشت.

  •  تولد سید محمود حسابی

سید محمود حسابی متولد ۳ اسفند ۱۲۸۱ در تهران بود.وی با نام اصلی محمود خان میرزا حسابی فیزیکدان، سناتور، یکی از وزیران آموزش و پرورش در زمان سلطنت پهلوی و بنیانگذار فیزیک دانشگاهی در ایران بود.او  ۱۲ شهریور ۱۳۷۱ در ژنو درگذشت.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا