روسیه سومین واکسن کرونا را به ثبت رساند

میخائیل میشوستین نخست‌وزیر روسیه از ثبت سومین واکسن کرونای ساخت این کشور خبر داد.

وی امروز شنبه گفت واکسن جدید توسط مرکز علمی فدرال چوماکوف آکادمی علوم روسیه ساخته شده است. نخست‌وزیر روسیه افزود کمپین واکسیناسیون گسترده با واکسن جدید در بهار آغاز می‌شود.

به گفته این مقام روس، روسیه تاکنون چهار هزار ایستگاه واکسیناسیون را افتتاح کرده و دستکم ۱۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی و ۸۰ هزار دوز واکسن اپی.‌واک.‌کرونا تولید کرده است.

وی تأکید کرد که مقامات در حال کنترل کیفیت واکسن‌ها هستند و گفت قیمت‌ها تعدیل خواهد شد.

میشوستین همچنین اظهار داشت دستکم ۱۲۰ هزار دوز از واکسن جدید تا اواسط مارس (ماه میلادی آینده) در دسترس بازار داخلی این کشور قرار خواهد گرفت.

پیش‌تر رویترز به نقل از یک وب‌سایت دولتی روسیه گزارش داد روسیه در نظر دارد سومین واکسن خود علیه ویروس کرونا را در بیستم فوریه (امروز) با نام کو. وی‌. واک به ثبت برساند.

طبق این گزارش، ممکن است روسیه به دنبال ثبت واکسن چهارم در همکاری تولیدکنندگان واکسن روسی اسپوتنیک وی با شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا باشد.

روسیه اولین واکسن کرونای جهان را در ماه اوت ثبت کرد که اسپوتنیک وی نام دارد. واکسن دوم این کشور با نام اپی.‌واک.‌کرونا در ماه اکتبر به ثبت رسید.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیشتر گفت که کشورهای بیشتری از اتحادیه اروپا درحال درخواست برای خرید واکسن اسپوتنیک وی ساخت روسیه هستند.

منبع:آنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا