کشور نیکاراگوئه وزارت امور فضایی فرازمینی تاسیس می‌کند

نیکاراگوئه توجه ویژه‌ای به آسمان‌ها کرده است. این کشور واقع در آمریکای مرکزی در حال تاسیس وزارت‌خانه‌ای با نام عجیب وزارت ملی امور فضایی فرازمینی، ماه و سایر اجرام آسمانی است.

لایحه تأسیس این وزارت در این هفته با کمی دردسر از جانب شورای ملی نیکاراگوئه با ۱۵ رای ممتنع از ۷۶ عضو شورا تصویب شد.

اگرچه ارتش نیکاراگوئه برنامه فضایی ندارد، اما بر این وزارت‌خانه نظارت خواهد کرد. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که این وزارت، توسعه فعالیت‌های فضایی را با هدف گسترش ظرفیت‌های این کشور در زمینه‌های آموزش، صنعت، علوم و فناوری ترویج خواهد کرد.

با این حال، منتقدان این تصمیم می‌گویند که نیکاراگوئه نه توانایی فنی و نه منابع مالی لازم برای انجام چنین کاری را دارد. "جیمی اینسر بارکوئرو" رئیس آکادمی جغرافیا و تاریخ نیکاراگوئه به سی‌ان‌ان گفت: ما از نظر علمی قادر به انجام این نوع تحقیقات نیستیم.

نیکاراگوئه در حالی مشغول تاسیس این وزارت‌خانه است که پس از شدت گرفتن اعتراضات ضد دولتی در سال ۲۰۱۸ با مشکلات عمیق اجتماعی و اقتصادی روبرو است.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، دولت نیکاراگوئه در تامین غذا و سوخت برای شهروندان خود مشکل دارد و هنوز نتوانسته هیچ‌ یک از واکسن‌های کووید-۱۹ را تامین کند.

اگرچه به نظر می‌رسد که اکنون واقعاً بهترین زمان برای تاسیس آژانس فضایی نیکاراگوئه نیست، اما شاید این کشور توانست با تاسیس این وزرات، قدم اول را برای رسیدن به مریخ در آینده بردارد.

در عین حال، ایالات متحده به توسعه نیروی فضایی خود ادامه می‌دهد. "دونالد ترامپ" رئیس جمهور پیشین آمریکا که در ابتدا این ایده را به عنوان یک شوخی مطرح می‌کرد، سرانجام شاخه ششم ارتش آمریکا را موسوم به نیروی فضایی تاسیس کرد و "جو بایدن" رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز قصد دارد این نیرو را حفظ کند، اگرچه ممکن است اهداف آن دستخوش تغییر شود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا