مهم ترین خدمت علمی و دانشگاهی آیت الله مهدوی کنی تاسیس و ریاست دانشگاه امام صادق (ع) است

دکتر سعید سهراب پور در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس با اشاره به خدمات علمی آیت الله مهدوی کنی، گفت: از لحاظ خدمات حوزوی آیت الله مهدوی کنی، می بایست عزیزان حوزوی نظر بدهند چراکه ایشان صاحب تالیفات زیاد در زمینه علوم حوزوی هستند و سال ها به امر تدریس مشغول بوده اند. اما از نظر خدمات علمی و دانشگاهی، مهم ترین و اثرگذارترین کار ایشان، تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) و ریاست بر این دانشگاه است که نیروهای بسیار خوبی با کیفیت بالا تربیت کردند و این نیروها در تمام کشور مشغول خدمت به نظام هستند. چون خود من هم دانشگاهی هستم، به نظرم یکی از مهم ترین خدمات ایشان همین کار بوده است.

سهراب پور افزود: سیستم دانشگاه امام صادق (ع) هم با سیستم دانشگاهی فرق دارد و هم با سیستم حوزوی. در واقع تلفیقی از این دو سیستم است. به همین دلیل نیروهایی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند، بسیار نیروهای باکیفیتی هستند. یکی از معاونان خود من در بنیاد ملی نخبگان یعنی آقای دکتر حسینی که معاونت فرهنگی و امور نخبگان  بنیاد را بر عهده دارند و دانشیار گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف هم هستند، یکی از محصولات همین دانشگاه است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، خاطر نشان کرد: دانشگاه امام صادق (ع) می تواند به عنوان یک الگو و نمونه موفق در زمینه تلفیق حوزه و دانشگاه به شمار آید. البته جاهای مشابه اینجا هم در کشور وجود دارد اما به این خوبی نیستند. این دانشگاه در یک سطح بسیار بالایی قرار دارد. اگر بخواهم یک نمونه کوچک ذکر کنم این است که زبان خارجی فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع) بسیار قوی است در صورتی که سطح زبان خارجی فارغ التحصیلان خیلی از دانشگاه های کشور در این حد نیست.

سهراب پور در ادامه با اشاره به ویژگی های ممتاز مدیریت علمی آیت الله مهدوی کنی، تصریح کرد: دانشگاه امام صادق (ع) که بودجه دولتی ندارد بلکه از منابع خودش اداره می شود و این بسیار مهم است. دیگر این که این دانشگاه از نظر انضباط و دیسیپلین بسیار دقیق است و این یکی از مهم ترین موارد در تربیت نیروهای درجه یک است.

وی در پایان با طلب رحمت و غفران الهی برای روح مطهر آیت الله مهدوی کنی، تاکید کرد: ایشان آنقدر به انقلاب خدمات ارایه کرده است که بی شمار است. آیت الله مهدوی کنی آنقدر مورد اعتماد امام بود که از طرف امام به ریاست کمیته انقلاب اسلامی منصوب شد. هرجا این نظام کمکی نیاز داشت، ایشان هیچ دریغ نکرد.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا