اعزام گردشگر به فضا با بالن

به گزارش دیلی میل، شماری از شرکت های فضایی به دنبال ساخت راکت هایی هستند که بتوانند به کمک آنها برای اولین بار گردشگرانی را به مدار زمین بفرستند اما این کار قرار است نخستین بار با بالن بزرگی انجام شود.
استارتاپ اسپانیایی Zero 2 Infinity قرار است گردشگرانی را با استفاده از بالن هلیومی خود با قطر 128 متری به ارتفاع حدود 40 هزار متری از سطح زمین بفرستد. کل زمان این سفر مهیج، از زمان حرکت از زمین، چرخش در فضا و بازگشت دوباره به زمین 6 ساعت به طول می انجامد.
این شرکت استارتاپی از زمان تأسیس در سال 2009 روی این ایده مشغول کار است و خبرها حاکی از آن است که پروژه به اتمام رسیده و قرار است به زودی فروش بلیط برای عموم با قیمت 132 هزار و 483 دلار آغاز شود که در مقایسه با دیگر شرکت ها که قیمتی حدود 250 هزار دلار را مشخص کرده اند، هزینه بسیار کم تری را شامل می شود.
ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت SpaceX و جف بزوس، مدیرعامل Blue Origin نیز از دیگر شرکت هایی هستند که روی پروژه مشابهی کار می کنند و پیشرفت عمده ای برای ورود به این بازار جذب گردشگر داشته اند. اما هیچ کدام از آنها تا این اندازه موفق نبوده اند.
به گزارش سیناپرس، شرکت Zero 2 Infinity نخستین تست آزمایشی این بالن را در سال 2012 انجام داد و انسان نمایی را داخل کپسول متصل به بالن به فضا فرستاد و اجازه داد در مدار شناور شود. 5 سال بعد یعنی در سال 2017، این شرکت نخستین نمونه اولیه خود را به نام Bloostar مستقر کرد که از دو مرحله بالن و راکت تشکیل می شد.
بالن با موفقیت توانست راکت را به ارتفاع مشخصی بالا ببرد که موتورهای توانایی احتراق پیدا کردند تا به بالن اجازه شناور شدن در فضا را دهد. نکات ایمنی از دو روز قبل سفر به مسافران این بالن آموزش داده می شود و حتی می توانند غذای مورد علاقه خود را حین سفر میل کنند.
دانشمندان آزمایش های مختلفی را شامل اندازه گیری جو و میزان آلودگی پیش از پرتاب را بررسی می کنند تا خطری، سلامت و جان گردشگران فضایی را تهدید نکند.

مترجم:ندااظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا