واکسن کرونا به واکسن سالانه تبدیل می شود

 آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی بیماری‌های عفونی آمریکا گفت: ممکن است واکسن کرونا مانند واکسن آنفلوآنزابه یک واکسن سالانه تبدیل شود.

فائوچی افزود: امیدواریم که بتوانیم این شیوع خاص و همه پیامدهای آن را در سراسر جهان مهار کنیم به‌طوری‌که چرخه گونه‌های مختلف ویروس متوقف شود و مجبور نباشیم هرسال به‌طور متفاوتی به آن بپردازیم.

مدیر مؤسسه ملی بیماری‌های عفونی آمریکا عنوان کرد: كاملاً قابل‌تصور است كه دانشمندان درحال کار روی واكسن ویروس كرونا هستند كه تمام انواع آن را برطرف كند.

اخیراً چند نوع جدید از ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است که در ادامه چهار موردی که بیشترین نگرانی را به وجود آورده‌اند معرفی می‌کنیم.

گونه B,۱.۱.۷ اولین بار در انگلستان مشاهده شد. به نظر می‌رسد این ویروس از همان طریق منتقل می‌شود اما بیشتر مسری بوده و به‌راحتی گسترش می‌یابد.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، نوع B,۱.۳۵۱ اولین بار در آفریقای جنوبی دیده شد و از آن زمان در بیش از ۳۰ کشور دیگر گزارش شده است.

اما گونه P,۱ باعث افزایش مجدد شیوع ویروس در برزیل شده است. این نوع در ایالات‌متحده و ژاپن نیز (توسط مسافران) مشاهده شده است.

نوع L۴۵۲R نیز در کالیفرنیا و همچنین ده ایالت دیگر دیده شده است. کارشناسان هنوز در حال بررسی اهمیت این سویه هستند.

منبع:آنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا