بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه ملی قوای محرکه در کشور راه اندازی شد

طی همکاری و سرمایه‌گذاری سه جانبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه تهران و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته ایجاد شد و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

این آزمایشگاه، پیشرفته‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه طراحی و توسعه قوای محرکه (الکتریکی، هیبریدی، احتراقی) کشور است که قابلیت توسعه و آزمون انواع قوای محرکه برای خودروهای سبک و سنگین تا سطح استاندارد آلایندگی یورو ۶  و توان ۵۷۵ اسب بخار را دارد. با راه‌اندازی این آزمایشگاه، دانشگاه تهران جزء ۵ دانشگاه برتر دنیا در حوزه طراحی و توسعه قوای محرکه قرار می‌گیرد.

آزمایشگاه ملی قوای محرکه نخستین آزمایشگاه کشور خواهد بود که قابلیت تست موتور خودروهای سنگین (اتوبوس، کامیون و تریلی) تا سطح استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارد و با راه‌اندازی آن استاندارد آلایندگی خودروهای سنگین (TA و SOP )که طی ۱۰ سال گذشته به علت نبود تجهیزات و زیرساخت‌های تست آلایندگی در داخل کشور معطل مانده بود، میسر خواهد شد.

این آزمایشگاه  پیشرفته، نخستین آزمایشگاه داخلی است که از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری منحصر به فرد برای توسعه و نگاشت ECU و TCU در سطح خودروسازان و تامین‌کنندگان طراز اول دنیا استفاده می‌کند.

طبق اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، از جمله قابلیت‌های این آزمایشگاه، می توان به دارا بودن امکانات تست قوای محرکه الکتریکی و هیبریدی اشاره کرد که شامل «سلول تست باتری پک و ادوات الکترونیک قدرت در کنار سلول‌های تست AC با قابلیت تست موتورهای کششی مختلف در کاربرد خودروهای سواری، سنگین و حتی وسایل نقلیه ریلی سبک مانند مترو» می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا