عدم امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های پرداختی از خارج کشور

ابتدای بهمن ماه، دادگستری کل استان تهران نامه‌ای را به پلیس فتا فرستاده و خواسته تا عدم دسترسی به بانک‌ها، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت و اپلیکیشن‌های پرداختی از خارج کشور را ابلاغ کند. در همین زمینه، کاربران دیجی پی، آپ و ۷۲۴ روز گذشته، پیغام غیرفعال کردن VPN برای استفاده از سرویس پرداختی خود را برای کاربرانش ارسال کردند. بر این اساس، استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی با IP خارجی غیر ممکن شد.

دستور بستن امکان دسترسی از خارج کشور به اپلیکیشن‌های پرداختی روز گذشته به شرکت‌های ارائه دهنده ارسال شد. در نامه‌ی ارسال شده به پلیس فتا می‌خوانیم درصورت اجرا نکردن این قانون توسط شرکت‌ها، بانک‌ها و اپلیکشن‌ها، برخورد قانونی با آن‌ها به عمل خواهد آمد.

براساس این نامه، همچنین، شبکه بانکی باید در فروش شارژ ازطریق کارت بانکی محدودیت اعمال کند؛ به‌علاوه، تمام بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و حتی شرکت‌های پرداخت ملزم شده‌اند که از اول بهمن ماه تنها کسانی مجاز به انتقال وجه ازطریق اپلیکیشن‌های بانکی باشند که نام دارنده کارت و نام صاحب سیم‌کارت آن‌ها یکی باشد.

از دیگر موارد اشاره شده باید به موارد زیر اشاره کرد:

  •     تسویه حساب ساتنا و پایا باید هر ۲۴ ساعت
  •     تأخیر ۲۴ ساعته در تسویه و کسر نهایی مبالغ حاصل از حواله‌های اینترنتی (پایا و ساتنا) از بستر اینترنت بانک و همراه بانک؛ مگر اینکه مشتری بانک دارای توکن سخت‌افزاری باشد و برای حواله اینترنتی از OTP یا رمز یک‌بار مصرف استفاده کند
  •     الزام استفاده از رمز یک‌بار مصرف برای ورود به سامانه‌های بانکدرای اینترنتی و همراه بانک
  •     الزام استفاده از رمز یک‌بار مصرف برای صدور هرگونه حواله‌ی برداشت پایا، ساتنا با استفاده از خدمات غیر حضوری نظیر اینترنت بانک و همراه بانک

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا