فضای استقرار پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس به بیست هزار متر مربع می رسد

محمد صادق سبط الشیخ انصاری، ضمن تشریح برنامه های توسعه پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: «ناحیه نوآوری تربیت مدرس» با هدف توسعه زیست‌بوم نوآوری در فضایی به وسعت ۳۷۰ هکتار توسعه می یابد.
وی افزود: در این پهنه بی نظیر بیش از ۵۰۰ شرکت بزرگ و کوچک فناور و دانش بنیان حضور دارد که ظرفیت فوق العاده ای برای توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی پایتخت کشورمان در اطراف دانشگاه تربیت مدرس محسوب می شود.
انصاری با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در اوایل دهه ۸۰ تاسیس شده و از ابتدا رویکردی بر اساس ارتباط مستقیم با دانشگاه داشته است، یادآور شد: برنامه های پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس از سال ۱۳۹۴ با رویکرد سازمان موسس پارک یعنی دانشگاه تربیت مدرس، تغییر کرد و پارک از سال ۱۳۹۴ تلاش می کند تا با تمام افرادی که در زمینه های علمی و دانش بنیان فعالیت می کنند، همکاری کند.
وی با اذعان به اینکه، با بیشتر و جدی تر شدن فعالیت ها در جهت کمک به فناوران، نیاز به فضای بیش از پیش احساس می شد، اظهار داشت: در این راستا پارک علم و فناوری تربیت مدرس از سال ۱۳۹۷ تصمیم به توسعه گرفت و هم اکنون پارک در سه فضای مختلف در حال فعالیت است.
انصاری ادامه داد: یک ساختمان شامل هسته های فناور، دیگری پردیس پژوهش پارک و دیگری پردیس شهید بابایی است. یکی از مسائل مهمی که مطرح بود، همکاری و هم افزایی بین پارک و نهادهای دیگر است. ما با توجه به فضایی که در اختیار داریم، تصمیم گرفتیم خدماتی به شهر ارائه کنیم.
وی همچنین گفت: ما تلاش کرده ایم در قالب انعقاد تفاهم نامه ها، همکاری های خوبی را  با سازمان ها و دستگاه های علمی و اجرای مختلف اعم از شهرداری، پژوهشگاه ها، دانشگاه ها و جهاد دانشگاهی پایه ریزی کنیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه پارک علم و فناوری تربیت مدرس گفت: پارک مدرس که به عنوان پارک معین استان تهران در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانداری تهران محسوب می شود، از آمادگی کاملی برای رفع مشکل بیمه و مالیات شرکت های فناور و مشکلات آنها برخوردار است.
وی تاکیدکرد: همواره تلاش پارک های علم و فناوری و شرکت های مستقر در آن ها برای قطع وابستگی به نفت است و این موضوع را بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در لزوم توجه و حمایت از شرکت های دانش بنیان دنبال می کنیم.
انصاری با تصریح اینکه توافقنامه ای جهت توسعه ناحیه نوآوری مدرس در منطقه میدان فاطمی به مساحت ۳۷۰ هکتار انجام شده است خاطرنشان کرد: همچنین در تلاش هستیم تا مساحت پارک تا فضای در اختیار شرکت‌ها تا پایان سال ۱۳۹۹ به ۲۰ هزار متر مربع برسد تا امکان در اختیارگذاری فضا برای شرکت های فناور و دانش بنیان بیش از هر زمانی فراهم شود.
وی با بیان اینکه، برای بالا بردن ظرفیت شرکت های فناور نیاز به بودجه و فراهم سازی فضای فیزیکی است، گفت: لذا تصمیم گرفتیم از فضاهای خالی دیگر شامل دانشگاه ها و پژوهشکده ها استفاده کنیم و با سازمان و نهادهای دیگر همکاری کامل داشته باشیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: ما به این نتیجه رسیده ایم که برای تحقق اهداف دانش بنیان، نیاز به برقراری روابط برد- برد با نهادها و سازمان های مختلف است. بنابراین آمادگی کاملی جهت همکاری با نهادهای مختلف برای توسعه فیزیکی و همچنین علمی پارک داریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا