ابتلا به کرونای انگلیسی در استان همدان دیده نشده است

دکتر"منوچهر کرمی" در گفت و گو با سیناپرس همدان با بیان اینکه تا کنون هیچ مطابق با علائم و رویکرد ویروس جهش یافته انگلیسی در استان همدان نداشتیم، اظهار کرد: در استان همدان از یک ماه گذشته  پیش مراقبت های اپیدمیولوژیک شروع شده و هرگونه طغیان یا خوشه های بیماری را بررسی می کنیم و خوشبختانه تا کنون هیچ مورد مثبتی مشاهده نشده است.

وی ادامه داد :تمامی پرسنل بهداشت و درمان و پزشکان در بخش های خصوصی و  دولتی حساس سازی شده اند تا در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک از ویروس جهش یافته سریع وارد عمل شوند چرا که پاسخ سریع برای واکنش به این ویروس بسیار مهم است.

دکتر کرمی تاکید کرد: کادر بهداشت و درمان باید هر گونه تغییر علائم، شدت علائم و روند پیشرفت غیر معمول  بیماری  و پاسخ های غیر معمول این بیماری را سریع گزارش کنند همچنین  تیم های بهداشت و درمان و پزشکان در این عرصه بلافاصله موارد را بررسی می کنند و  در صورتیکه شرایط شک به ویروس جهش یافته کرونا را مشاهده کردند، مورد را برای آزمایشات تکمیلی به تهران می فرستیم.

این معاون بهداشتی یادآور شد: با رویکرد پاسخ سریع و واکنش سریع برای جلوگیری از گستردگی ویروس جهش یافته پایگاه های پایدارو مستقر حتی در دورترین نقاط استان همدان تدارک دیده شده و حتی تمامی بهورزها آموزش های لازم را در این زمینه دیده اند.

دکتر کرمی با بیان اینکه نمی توان برای ویروس جهش یافته، تمامی کشور را به تعطیلی کشاند، گفت: باید مراقبت های لازم در مقابله با این ویروس انجام شود  همچنین واکنش سریع برای این ویروس جهش یافته داشته باشیم چرا که این ویروس مانند موردی نیست که بتوان واکنش عادی نشان داد.

وی با بیان اینکه برای ویروس جهش یافته 72 ساعت فرصت وجود دارد، ادامه داد: در صورت مشاهده مورد مشکوک باید واکنش سریع داشته باشیم و فرد سریع قرنطینه خانگی شود تا از گسترش بیشتر ویروس جلوگیری شود و این امر بسیار حیاتی است.

دکتر کرمی گفت: با توجه به اینکه همدان مهمان پذیر بوده در ستاد استانی مقابله با کرونا، تمهیدات لازم و محدودیت های سفر به همدان انجام شده است.

وی تاکید کرد: باید بدون ترس و با منطق درست تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنیم که در این صورت هیچ ویروسی حتی از نوع جهش یافته آن نمی تواد فرد را درگیر کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا