آزمون سال 99 آخرین دوره فراگیر مقطع کارشناسی ارشد بود

دکتر صفی اله صفایی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری سیناپرس همدان با بیان اینکه این دوره از آزمون فراگیر آخرین دوره برگزار شده در مقطع کارشناسی ارشد بود، گفت: در حال حاضر به دنبال طرحی در مجلس شواری اسلامی هستیم که آزمون ها با ساختار جدید  برگزا شوند.

وی با بیان اینکه سازمان سنجش متولی جذب دانشجو در مقاطع مختلف است، افزود: جزییات تغییرات ساختاری آزمون های بعدی هنوز به طور کامل مشخص نیست، اما در آینده دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل باید از طریق سازمان سنجش اقدامات لازم را انجام دهند.

دکتر صفایی خاطرنشان کرد: در این دوره از آزمون فراگیر به دانشجو 10 واحد درس با عنوان منابع درسی مشخص ارائه می شود که به این ترتیب در آزمون دانشجویان دروس مورد نظر را ارائه می دهند که در صورت قبولی نمره مورد نظر لحاظ می شود در غیر این صورت واحد مورد نظر باید مجدد گذرانده شود.
رییس دانشگاه پیام نور همدان از افزایش 50 درصدی شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد این دوره خبر داد و اظهار کرد: تعداد شرکت کنندگان 50 درصد افزایش یافت در حالیکه ظرفیت پذیرش مانند سالهای قبل است.

وی ادامه داد: در این آزمون 2 هزار و 484 نفر شرکت کردند که از این تعداد  یک هزار نفر آقا و مابقی خانم بودند.

دکتر صفایی با بیان اینکه 15 درصد میزان جذب دانشجو در سالجاری در مقاطع مختلف افزایش یافته، خاطرنشان کرد: در استان همدان 42 رشته کارشناسی ارشد وجود دارد همچنین بیش از دو هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند.

وی تاکید کرد: نتیجه آزمون فراگیر کارشناسی ارشد که در 17 بهمن ماه برگزار شد تا قبل از پایان سال جاری در اسفند ماه اعلام می شود و دانشجویان پذیرفته شده، می توانند اقدامات بعدی برای شروع کلاس ها را انجام دهند.

دکتر صفایی با بیان اینکه هیچ  یک از کلاسها مجازی نیست، گفت: تمامی کلاسها توسط سیستم الکترونیکی LMS برگزار می شود که تمامی اساتید و دانشجویان به صورت زنده با یکدیگر در ارتباط هستند.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط بیماری کرونا برای رعایت پروتکل های بهداشتی سیستم آنلاین با عنوان LMS   مربوط به دانشگاه پیام نور است، که اساتید از این طریق به برگزاری کلاسها می پردازند و در صورتی که شرایط ح جامعه به همین روال ادامه دشته باشند کلاسهای  دوره های بعدی نیز توسط این سیستم برگزار می شود.

گزارش:زهرا فرامرزدوست

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا