کسب درآمد خانوارها با پلتفرم مدیریت پسماند از مبدا

 آیدین خانکشی‌پور، مدیرعامل یکی از شرکت‌های خلاق از پیاده سازی پلتفرم هوشمند مدیریت پسماند خشک خبر داد و گفت: این پلتفرم واسط میان شهروندان، مدیریت شهری و پیمانکاران فعال در حوزه بازیافت است.

وی افزود: پیش از این جمع‌آوری پسماند اوضاع چندان مشخصی نداشت و زمانی که شهروندان تماس می‌گرفتند معلوم نبود که پیمانکار برای جمع‌آوری پسماند چه روز و ساعتی مراجعه می‌کند. همچنین قیمت خرید از شهروندان چندان مشخص نبود و در صورت تحویل پسماند به غرفه‌های سطح شهر نیز غالباً به شهروندان، اقلامی مانند شامپو و امثال آن داده می‌شد.

خانکشی پورادامه داد: در این پلتفرم به محض تماس شهروند، در یک زمان مشخص، پیمانکار به درب منازل مراجعه می‌کند و ضمن وزن کشی، پسماند خشک را تحویل می‌گیرد. مبلغ معادل این مقدار پسماند نیز در کیف پول خانواده‌ها، منظور می‌شود و آنها می‌توانند با استفاده از این اعتبار به راحتی از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند.

این فعال حوزه فناوری با اشاره به ضرورت همکاری بیشتر نهادهای متولی مدیریت شهری گفت: بسیاری از این نهادها تمایل دارند که به همان شکل سنتی با پیمانکاران کار کنند و راغب نیستند که سازوکارهای خود را برای همکاری با پلتفرم‌ها تغییر دهند. از این رو از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری درخواست داریم، همانطور که در موارد مشابه بسیاری، از طریق رایزنی مشکلات کسب و کارهای نوآورانه را برطرف کرده است، با گفتگو با این سازمان‌ها کمک کند تا ما هم بتوانیم به فعالیت خدماتی خود ادامه دهیم و دامنه این کسب و کارها را گسترش دهیم.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، به گفته وی، در حال حاضر هر خانوار می‌تواند با تحویل اقلامی مانند نان خشک، کاغذ، کارتن، بطری‌های پلاستیکی، نوشابه، فلزات و موارد دیگر در ماه، حدود  200 هزار تومان، درآمد داشته باشد.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا