نوزدهمین ماهواره‌ استارلینک به فضا رفت

راکت «فالکون ۹»، ساعت ۲۲:۵۹ دقیقه شب دوشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی از مجموعه پرتاب ۴۰ در پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد. این راکت حامل ۶۰ ماهواره استارلینک به مدار زمین بود.

با این حال بوستر (تقویت کننده) طبقه اول راکت فالکون ۹ در مسیر بازگشت به زمین نتوانست بر روی کشتی بدون سرنشینی که برای فرود این راکت در اقیانوس اطلس قرار گرفته بود، فرود آید و ظاهرا در اقیانوس سقوط کرد.

«جسیکا اندرسون» ، مهندس اصلی تولید در شرکت فضایی اسپیس ایکس، هنگام پخش مستقیم این پرتاب گفت: جای تأسف است که نتوانستیم این تقویت کننده را بازیابی کنیم؛ اگر موفق می شدیم، این ششمین بازیابی موفق این تقویت کننده خاص محسوب می شد.

ابتدا قرار بود پرتاب این ۶۰ ماهواره استارلینک ساعت ۱۱:۲۱ بعدازظهر یکشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی  انجام شودT اما به دلیل نامساعد بودن هوا، این پرتاب تا دوشنبه شب به تأخیر افتاد.

شرکت فضایی اسپیس ایکس دقایقی قبل از پرتاب روز دوشنبه اعلام کرد که وضعیت موشک و هوا، هر دو  پیش از پرتاب «به نظر خوب» می رسند. این نوزدهمین ماموریت استارلینک برای ارسال ماهواره ها به مدار زمین بود. هدف از ماموریت استارلینک ارائه اینترنت باند پهن در سراسر جهان است.

تا کنون بیش از هزار ماهواره فعال استارلینک به مدار پایین زمین پرتاب شده اند و اسپیس ایکس ارائه خدمات اولیه اینترنت بتا را با برنامه ریزی برای پوشش دهی تقریباً جهانی در سال جاری آغاز کرده است.

اسپیس ایکس اندکی پیش از پرتاب در روز دوشنبه اعلام کرد: استارلینک بدون محدودیت زیرساخت های سنتی زمینی، می تواند اینترنت پرسرعت باند پهن را به مکان هایی ارائه دهد که دسترسی غیرقابل اعتمادی دارند و یا کاملاً غیرقابل دسترسی است.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا