هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل انسانی را تعطیل می‌کند

برنامه «روزنه» با موضوع کاربرد هوش مصنوعی در معماری، در ارتباط تلفنی با دکتر فراز جلیلی (مدرس هوش مصنوعی در مرکز اینترنت اشیاء) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

فراز جلیلی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» با اشاره به این که خلاقیت موضوعی فلسفی است، گفت: امروزه ما در حوزه به کارگیری هوش مصنوعی به استفاده از خلاقیت و کارهای خلاقانه نزدیک شده‌ایم.

وی با اشاره به این که خلاقیت در هوش مصنوعی با محدودیت‌های محاسباتی مواجه است، عنوان کرد: محاسبات کوانتومی بسیار نوپا هستند و بر همین اساس هوش مصنوعی هنوز نتوانسته به طور کامل و دقیق به تولید خلاقیت دست پیدا کند.

این مدرس هوش مصنوعی در مرکز اینترنت اشیاء افزود: با توسعه‌ی محاسبات کوانتومی انتظار داریم که مسیر خلاقیت در ابزارهای وابسته به هوش مصنوعی طولانی و عمیق باشد.

وی ادامه داد: هوش مصنوعی با پیشرفت روزافزون در آینده می توانند همانند یک انسان فکر کند و تصمیم بگیرد.

فراز جلیلی با اشاره به این که توسعه‌ی هوش مصنوعی برخی از فعالیت‌های انسانی را متوقف می‌کند، عنوان کرد: در حال حاضر با اتوماتیک شدن کارها و مشاغلِ مختلف، بسیاری از فعالیت‌ها و رفتارهای صنعتی انسان جای خود را به ربات‌ها داده‌اند.

وی تصریح کرد: در زمانه‌ی امروز هر شخصی باید توانمندی‌های خودش را به تناسب رشد ابزارهای نوین توسعه دهد.

این کارشناس اینترنت اشیا تاکید داشت: هر ابزاری جدیدی که اختراع یا ساخته می‌شود قصد دارد فرآیندهای مختلف را برای انسان تسهیل کند.

وی با اشاره به خانه‌هایی که با چاپگرهای سه بعدی ساخته می‌شوند، توضیح داد: در حال حاضر برخی از سازه‌های کوچک به وسیله‌ی چاپگرهای سه بعدی ساخته می‌شوند.

جلیلی ادامه داد: عملکرد و آینده چاپگرهای سه بعدی در ساخت سازه‌های بزرگ هنوز نامعلوم است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا