اجباری شدن تست کرونا برای سفرهای دریایی

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: برای کنترل و رصد بیشتر در این زمینه، تست فوری کرونا از مسافرانی که می‌خواهند از شناورها استفاده کنند، گرفته می‌شود و در نتیجه همین نظارت‌ها و سختگیری‌های بیشتر، به نظر می‌رسد هجوم مسافران هم به بنادر جنوبی کشور کمتر شده است.

اوایل بهمن ماه نگرانی‌هایی درباره هجوم مسافران به استان‌های جنوبی به ویژه بنادر شهید حقانی که به جزایر کیش و قشم منتهی می‌شود، به وجود آمد و تصاویری از آن نیز در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد. چون طبق آمارها، تعداد مسافران این مناطق در اوایل بهمن سه برابر بیشتر از هفته‌های قبلش شده بود.

در این راستا چنگیز جوادپور (مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی) اعلام کرده: در پروتکل‌های استانی و منطقه‌ای تغییراتی به وجود آمد که باعث شد هجوم مسافران به بندر شهید حقانی کمتر شود که یکی از آنها، فعال‌تر شدن سامانه ماسک است و بر این اساس همه افرادی که به جزایر جنوبی می‌آیند و قصد ورود به پایانه‌های مسافری مانند پایانه بندر شهید حقانی را دارند از این طریق رصد می‌شوند.

وی افزود: مشکلی که در این زمینه داریم این است که گاهی افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده است در سامانه ماسک قابل ردیابی نیستند و این مسئله را اعلام کرده‌ایم و امیدواریم هر چه زودتر ارتباط وزارت بهداشت و سازمان بنادر از این طریق تسهیل شود و بتوانیم همه افراد مبتلا به کرونا و آنهایی که تستشان مثبت شده است را شناسایی کنیم.

آقای جوادپور در ادامه می‌گوید با وجود اینکه مسلماً از ورود افراد مشکوک و مبتلا به شیوع ویروس کرونا به پایانه‌های بندری جلوگیری خواهیم کرد، یکی دیگر از مشکلاتی که در زمینه رصد مسافران به مناطق جنوبی و پایانه‌های مسافری بندری داریم این است که آنها در داخل این مجموعه‌ها رصد می‌شوند و به نظر می‌رسد بهتر است با کمک وزارت بهداشت بتوانیم جایی خارج از این پایانه‌ها و در مبادی ورودی برای پزشکان و پرسنل، ایستگاه‌های وزارت بهداشت در نظر بگیریم تا افراد مشکوک قبل از ورود به پایانه‌های مسافری بنادر شناسایی شده و در صورت مشکوک بودن به کرونا اجازه ورود به آنها داده نشود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: یکی دیگر از نکاتی که به نظر می‌رسد در این زمینه باید دقت بیشتری به آن شود این است که افراد مبتلا و مشکوک باید قرنطینه شوند و به آنها اجازه داده نشود تا خودشان انتخاب کنند چرا که اگر این افراد رها شوند، تا رسیدن به مقصد یا منزلشان دیگران را هم مبتلا خواهند کرد.

بنابراین، با وجود این هجوم به سفر در مناطق جنوبی کشور، سعی می‌شود تدابیری در کمتر کردن خطر کرونا اندیشیده شود ولی پیش از هر چیز، همکاری مردم را در این زمینه می‌طلبد که دچار بحران جدید نشویم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا