اینوتکس به شهرپردیس هویت فناوری می‌دهد

اکبر قنبرپور روز دوشنبه در نشست خبری مجازی با موضوع ثبت نام در دهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری inotex۲۰۲۱ افزود: دهمین دوره نمایشگاه تا سه ماه آینده در تاریخ ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. این رویداد در واقع آخرین نمایشگاه قرن است و شروع جدید پارک فناوری پردیس است.

وی افزود: هشت دوره این نمایشگاه بین المللی در محل‌های مختلف تهران برگزار شد. سال گذشته برپایی این نمایشگاه با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی بود، اما قرار است از امسال برای همیشه این نمایشگاه در محل پارک فناوری پردیس برگزار شود.

رییس دهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری inotex۲۰۲۱ ادامه داد: عمده کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دنیا هرساله نمایشگاه فناوری برگزار می کنند تا سالی یک بار نوآوران و سرمایه گذاران گردهم ‌آیند و امکان تعامل با یکدیگر را فراهم کنند. در این رویداد شرکت های بزرگ برای تعامل به دیدار شرکت های استارتاپی کوچک تر می آیند و همکاری‌های مناسبی در این حوزه رخ می‌دهد.

قنبرپور با بیان اینکه این رویدادها می‌تواند به محل برگزاری هویت بخشد، گفت: یکی از اهداف برگزاری این رویداد این است که به شهرستان پردیس بواسطه این رویداد هویت بخشیده شود و هویت این شهر به یک شهر فناوری تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴۰۰ شرکت کوچک و بزرگ نوآور در شهر پردیس وجود دارد. همچنین روزانه ۶ هزار متخصص وارد پارک فناوری پردیس می شوند و در نهایت مردم شهر، صنایع و دانشجویان هستند که باید حاکمیت منطقه را تغییر دهند.

رییس دهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری inotex۲۰۲۱ خاطرنشان کرد: در حال حاضر صنایع پردیس عمدتا در ۲ حوزه فلزگری و درودگری فعالیت می کنند. همچنین ۲۵ هزار دانشجو در این شهر مشغول تحصیل هستند. رویداد اینوتکس به طور طبیعی به زیست بوم کمک‌های بسیاری می‌کند و با ورود اینوتکس به پردیس، نوآوری و فناروی شهر با کمک مسوولان و مردم ارتقا می‌یابد.

قنبرپور افزود: درب‌های این نمایشگاه برای مخاطبان باز است تا هر کس که تمایل دارد بتواند با شرکت‌ها و خدمات آنها آشنا شود.

نمایشگاه اینوتکس، یک رویداد در اکوسیستم نوآوری و فناوری است که هرساله توسط پارک فناوری پردیس، و با حضور کارآفرینان و صاحب‌نظران مطرح حوزه علم و فناوری برگزار می‌شود. اینوتکس ۲۰۲۰ به صورت مجازی میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت و استارتاپ و بیش از ۲۰ هزار بازدیدکننده ی آنلاین بود، اینوتکس ۲۰۲۱ این بار به صورت ترکیبی از بخش های حضوری و مجازی در فضایی باز واقع در ناحیه نوآوری پردیس برگزار خواهد شد.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا