نخبگان دانش‌آموخته و متأهل وام مسکن می‌گیرند

دکتر غلامعلی منتظر در گفتگو با مهر با اشاره به برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان در حوزه دانش آموختگان افزود: در حوزه دانش آموختگان دایره شناسایی و افراد مشمول را بیشتر کرده و اجازه داده‌ایم شرط نخبه بودن دانش آموختگان، تنها داشتن دو مقاله و معدل ۱۷ نباشد.

وی ادامه داد: برهمین اساس ما تلاش کردیم مجموعه فعالیت نخبگانی یک دانشجو را از زمانی که دانشجو است، بررسی کنیم و این موضوع را در دانش آموختگی لحاظ کنیم. برای همین اکنون پارامترهایی که برای شناسایی دانش آموختگان برتر مورد استفاده قرار می گیرد، وسیع و متنوع است و از اول امسال آیین نامه مختص دانش آموختگان اجرایی می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: براساس آن دانش آموختگانی که می خواهند دانش آموخته برتر شوند می توانند از تسهیلات مختلف از جمله نظام وظیفه تخصصی، جایزه پژوهشی شهید چمران (جایزه‌ای که به مدت حداکثر ۲ سال پرداخت می شود و فرد به عنوان پژوهش‌گر پسا دکتری وارد یک دانشگاه شده. زیرنظر یک استاد فعالیت خود را انجام می دهد و هزینه این دوسال را بنیاد تقبل می کند)، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه همچنین دانش آموخته برتر از وام خرید مسکن برخوردار می شود، گفت: بنیاد وام خرید مسکن را به زمانی که فرد دانش‌آموخته شده و ازدواج می کند، منتقل کرد که در این زمان وی ۱۰۰ میلیون تومان می تواند وام مسکن دریافت کند.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان افزود: در دوره‌های گذشته به دانشجو وام خرید مسکن ارایه می‌شد که این مساله برای دانشجو گرفتاری ایجاد می کرد و نمی توانست قسط سنگین آن را پرداخت کند. این مشکل فرد را از مسیر علم آموزی منحرف می کرد از این رو بنیاد نحوه اعطای این تسهیلات را تغییر داد و در مرحله دانش آموختگی قرار داد.

منتظر از دیگر تسهیلات ویژه دانش آموخته برتر به جذب در دانشگاه و مراکز علمی اشاره کرد و افزود: اگر دانش آموخته برتر در دانشگاهی جذب شود، بنیاد ملی نخبگان ۲۰ میلیون تومان به خود دانش آموخته برتر  و ۲۰ میلیون اعتبار به دانشگاهی که وی را جذب کرده اختصاص می دهد. همچنین اگر فرد بخواهد شرکت دانش بنیانی تاسیس کند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام در اختیار وی قرار داده می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا