ممنوعیت نرم افزار شناسایی چهره در مینیاپولیس آمریکا

مقامات شهر مینیاپولیس آمریکا استفاده از فناوری شناسایی صورت توسط نیروهای پلیس را ممنوع کردند. این اقدام بخشی از جنبش در حال گسترشی برای ممنوعیت نرم افزاری است که در شناسایی زنان و اقلیت‌های قومی چالش‌های فراوانی دارد.

با این اقدام، مینیاپولیس نیز به فهرست در حال افزایش شهرهایی افزوده شد که در سطح محلی محدودیت‌هایی برای استفاده از این فناوری چالش برانگیز وضع کرده‌اند. ۱۳ نفر از اعضای شورای شهر مینیاپولیس رأی مثبت به ممنوعیت فناوری مذکور دادند.

به این ترتیب نیروی پلیس این شهر نمی‌تواند از هیچ گونه نرم افزار شناسایی صورت از جمله Clearview AI استفاده کند. شرکت فروشنده این نرم افزار دسترسی به مخزن عظیمی از تصاویر صورت فراهم می‌کند که بسیاری از آنها از شبکه‌های اجتماعی، آژانس‌های مجری قانون، شرکت‌های خصوصی و چند دپارتمان پلیس آمریکا برداشته شده‌اند. این در حالی است که همکاری پلیس مینیاپولیس باClearview AI از مدت‌ها قبل خبر ساز بوده است.

به نوشته گاردین، البته یکی از عوامل تأثیرگذار در این زمینه نیز اعتراضاتی بود که سال گذشته خبر ساز شد. تابستان سال گذشته میلادی هنگامیکه یکی از افسران پلیس مینیاپولیس زانوی خود را روی گردن جورج فلوید گذاشت و منجر به مرگ او شد، اعتراضات گسترده‌ای نسبت به تبعیض نژادی در آمریکا به وجود آمد.

استیو فلچر یکی از اعضای شورای شهر و حامیان ممنوعیت این فناوری می‌گوید: اگر در تمام شهر دوربین‌هایی باشد که به طور واقعی افراد را ردیابی کنند و بدانند هر کسی به کجا می‌رود، به نظر آنجا ویران شهر است و در حقیقت فضا آماده برای هرگونه سوءاستفاده است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا