بهره‌گیری سامسونگ از رایانش کوانتومی برای ساخت باتری‌های بهتر

حتی کوچکترین تغییرات و پیشرفت در فناوری باتری‌ها هم می‌تواند در تصمیم‌گیری ما نسبت به خرید دستگاه‌های الکترونیکی تعیین کننده باشد و اکنون شرکت سامسونگ امیدوار است که رایانش کوانتومی به آن در این حوزه کمک کند.

این شرکت فناوری و محققان کالج سلطنتی لندن از سیستم "هانیول" مدل H1 برای کشف کاربردهای محاسبات کوانتومی در توسعه باتری‌های استفاده می‌کنند. این پلتفرم در حالت ایده آل با الگوریتم‌های پیچیده‌ای که برای رایانه‌های معمولی بسیار سنگین است، سر و کار خواهد داشت.

اولین آزمایش سیستم مدل H1 برای شبیه‌سازی پویایی مدل چرخش متقابل یا ریاضیات مربوط به مطالعه مغناطیس استفاده شد. این تیم از 100 دروازه قدرتمند دو کیوبیتی(یعنی عملیات‌های کوانتومی انجام شده بین دو کیوبیت) برای تولید نتایج بسیار دقیق و مطابق با انتظارات استفاده کرد.

قبل از اینکه سامسونگ و همکارانش از رایانش کوانتومی برای بهبود باتری‌ها به روشی عملی استفاده کنند، کارهای بیشتری در این زمینه لازم است.

شرکت‌هایی نظیر شرکت خودروسازی "بی‌ام‌و" نیز اخیرا از تصمیم خود نسبت به بهره‌گیری از رایانش و رایانه‌های کوانتومی برای بهبود محصولات و خدمات خود پرده برداشته‌اند و این اقدام در همه‌گیری است.

اگر سامسونگ بتواند چالش‌های ساخت باتری‌های پیشرفته را برطرف کند، می‌تواند تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را با دوام بیشتری تولید کند که رقبای آن نخواهند توانست با آن رقابت کنند.