تولید سامانه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و کنترل آسیاب‌های معدنی

 عماد جمعه زاده، مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور با تاکید بر اینکه طی 15 سال کار تحقیقاتی در حوزه خردایش توانستیم به دانش فنی کنترل و بهینه سازی بسیاری از تجهیزات مانند آسیاب‌های معدنی دست یابیم، گفت: سامانه بهینه‌سازی و کنترل آسیاب‌های معدنی از دستاوردهای تحقیقاتی ما است که می‌تواند آسیب‌های معدنی را کنترل و کارایی را افزایش دهد.

به گفته وی این سامانه که مجموعه‌ یکپارچه‌ای از سخت افزارها و نرم‌افزارهای گوناگون است و در محل‌های گوناگون قابل نصب است و از طریق آن می‌توان به صورت خودکار  وآنلاین معیارهای مورد نیاز را اندازه‌گیری کرد.

جمعه‌زاده درباره کارایی این سامانه بهینه‌سازی و کنترل گفت: پس از دریافت معیارهای کارکرد بهینه، هرکدام از این معیارها به سیستم کنترل سامانه انتقال یافته و تجهیزات خط را در حالت بهینه کنترل می‌کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان یادآور شد: با توجه به دانش فنی که در این ارتباط کسب کردیم تمامی معیارها مانند خردایش‌ها، سرعت‌ها، نیروها، توان‌های موتور و آمپر، به میزان خروجی بهینه تنظیم می‌شوند.

این فعال فناور این سامانه را جزو تجهیزات گلوگاه‌های صنایع معدنی دانست و ادامه داد: با بهره گیری از این سامانه می‌توان از هدررفت به طور میانگین هر ساعت 200 میلیون تومان به دلیل توقف فعالیت یا عملکرد نامطلوب تجهیزات، جلوگیری کرد.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، جمعه زاده،اضافه کرد: نمونه مشابه تا دو سال قبل امکان واردات داشت و به طور میانگین 5 تا 6 میلیارد تومان فروخته می‌شد؛ اما در حاضر نه تنها امکان واردات آن به کشور وجود ندارد بلکه با نوسانات نرخ ارز، قیمتی چند برابری یافته، این در حالی است که نمونه ایران‌ساخت با صرفه جویی در منابع ارزی و صنعت معدن، از ارزبری سالانه 1000 میلیارد ریال جلوگیری می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا