مایکروسافت برای خرید شبکه اجتماعی پینترست اقدام کرد

مدتی است که اخبار متعددی درباره تمایل شرکت مایکروسافت برای خرید شبکه اجتماعی پینترست در فضای مجازی منتشر می‌شود اما این موضوع تاکنون به تایید رسمی شرکت مایکروسافت نرسیده بود. به تازگی اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد شرکت مایکروسافت در هفته‌های اخیر سعی داشته دو پلتفرم pinboard و Pinterest را خریداری کند.

طبق اطلاعات موجود ظاهرا شرکت مایکروسافت قصد دارد شبکه‎‌های اجتماعی که دارای شهرت نسبی هستند را خریداری کرده و تمام آن‌ها را در قالب یک شبکه اجتماعی به نام Azure در دسترس افراد قرار دهد. قیمت پیشنهادی شرکت مایکروسافت برای خرید پینترست حدود 51 میلیارد دلار اعلام شده است، این مبلغ بالاترین پیشنهادی است که تاکنون برای خرید این شبکه اجتماعی پیشنهاد شده بود. رقم پیشنهاد شده از سوی مایکروسافت حدود دو برابر رقم پیشنهاد شده از سوی شبکه اجتماعی LinkedIn است که در سال 2016 مطرح شده بود.

پینترست
وجود 450 میلیون کاربر فعال در شبکه اجتماعی پینترست

در حال حاضر شرکت مایکروسافت اطلاعات خاصی را درباره پیشنهاد خرید خود اعلام نکرده و از سوالات خبرنگاران مبنی بر علت خرید این شبکه اجتماعی نیز سر باز زده است. پلتفرم پینترست که در سال 2009 فعالیت خود را آغاز کرد توانست بیش از صد میلیون کاربر فعال ماهانه را تا سال گذشته به دست آورد. این در حالی است که این شبکه اجتماعی در حال حاضر بیش از 450 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد.

به طور کلی شمار کاربران فعال ماهانه این پلتفرم در سه ماهه چهارم سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته و به 449 میلیون نفر رسیده است. بر اساس اخبار منتشر شده از سوی شبکه اجتماعی پینترست نیز درآمد این شبکه اجتماعی در سال 2020 بیش از 58 میلیون دلار تخمین زده شده است. با این حال باید منتظر بود و دید شرکت مایکروسافت چه برنامه‌ای برای این شبکه اجتماعی خواهد داشت. گفتنی است که در سال 2020 نیز مایکروسافت به دنبال خرید شبکه اجتماعی تیک تاک بود.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا