صنایع فرهنگی آثاری ماندگار در مرزهای بیرونی

سردار علی اصغر محسن شیخی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران، در خلال بازدید از نخستین نمایشگاه فناوری و صنایع فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سیناپرس با اشاره به اهمیت تجاری سازی فرهنگ گفت: ابتدا باید نسبت به برگزاری این نمایشگاه به مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی تبریک بگویم. از آنجایی که یکی از اهداف شکوفایی اقتصادی کشور رهایی از اقتصاد نفتی است بنابراین باید دیگر داشته هایمان را هم ببینیم ، بنابراین یکی از راه هایی که می‌توان نسبت به آن خوش بین بود فرهنگ و صنایع فرهنگی است.

وی افزود: ارتباط علم با صنعت را به خوبی می‌توان در این نمایشگاه مشاهده کرد. نکته دوم روز آمدی موضوع است؛ گفتنی است  تا کنون روش های مناسبی برای ارائه محصولات فرهنگی خود نداشتیم اما این نمایشگاه ثابت کرد که می‌توان با تقویت این شاخه گام مهمی در تجاری سازی فرهنگ برداشت.

شیخی تاکید کرد: رسانه در این زمینه نقش مهمی دارد در حقیقت رسانه و خبرگزاری ها در انتقال فرهنگ نقش حیاتی دارند اگر بتوانیم جامعه خود را به جوامع بیرونی به زیبایی نمایش دهیم و اطلاع رسانی استانداردی کنیم میتوان گفت تمامی این زحمات به بار می نشیند.

نسبت به برگزاری این نمایشگاه به مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی تبریک بگویم. از آنجایی که یکی از اهداف شکوفایی اقتصادی کشور رهایی از اقتصاد نفتی است بنابراین باید دیگر داشته هایمان را هم ببینیم ، بنابراین یکی از راه هایی که می‌توان نسبت به آن خوش بین بود فرهنگ و صنایع فرهنگی است.

به گفته مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران، بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری نباید فرهنگ اصیل و اسلامی ما به دست فراموشی سپرده شود و همواره نسبت به حفظ آن باید اقدامات موثری انجام داد؛ حال میتوان گفت  تجاری سازی صنایع فرهنگی کمک زیادی به حفظ آثار فرهنگی در مرزهای بیرونی می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا