یک تبادل همه جانبه در دل نمایشگاه فناوری و صنایع فرهنگی

دکتر محمدرضا سپهری، رییس موسسه کار و تامین اجتماعی و دبیر شورای عالی آموزش فنی و حرفه ای کشور در گفتگو با سیناپرس و در خلال بازدید از نخستین نمایشگاه «فناوری و صنایع فرهنگی» گفت: با توجه به شرایط فعلی در کشور باید گفت برگزاری چنین نمایشگاهی برای اهالی فناوری و فرهنگ بسیار ارزشمند است. در کل شرکت ها و کسب و کار های مفیدی در این مجموعه فعالیت می کنند که جا دارد از مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی تقدیر کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط نامساعد اشتغال در کشور و اینکه کمتر فردی می تواند در دستگاه های دولتی و خصوصی مشغول به فعالیت دلخواه شود، دانشگاه های نسل سوم رسالت بزرگی در این زمینه دارند. گفتنی است، در کنار دانشگاه باید محیط هایی فراهم شود تا جوانان صاحب ایده به سرمایه گزاران و کارآفرینان متصل شوند. این فرآیند منجر به اتصال به شبکه های ارتباطی می شود و در این شرایط است که صاحبان ایده می توانند برای خود برندسازی داشته کنند.

وی افزود: به طور کلی پارک های علم و فناوری به تجاری سازی ایده ها کمک می کنند تا بتوانند در صحنه تجارت و صنعت خود را نشان دهند؛ با توجه به این روند جوانان نیاز  به مهارت آموزی دارند و از آنجایی که دانشگاه این مهارت ها را آموزش نمی دهند و بیشتر به یادگیری مباحث تئوریک می پردازند، افراد برای ورود به بازار کسب و کار باید از راه دیگری به یادگیری بپردازند که وجود پارک های علم و فناوری و ایجاد پیوند میان دانش بنیان ها تا حدی این شکاف را پر می کند.

به گفته سپهری، مهارت آموزی در دنیای امروز مربوط به مهارت های ارتباطی و نرم هم می شود که شامل مهارت های مذاکره گفت گو و کسب اطلاعات و غیره است.

سپهری در ادامه گفت: به اعتقاد من  برگزاری این نمایشگاه کمک می کند شرکت های دانش بنیان و نرم افزاری و سخت افزاری یکدیگر را پیدا کنند و بتوانند  ارتباطات خود را گسترش دهند. از آنجایی که امروزه فناوری ها به شدت در حال تغییر و تحول هستند، نیازمند مهارت های گفته شده در سطح عالی نیز هستیم؛ در واقع امروزه از اقتصاد گیگ و دیجیتال صحبت می شود، بنابراین جوانان نیازمند حمایت های ساختارمندتری هستند تا در بستر های مجازی برای جامعه شغل های در خوری ایجاد کنند.

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: برگزاری این نمایشگاه ها در چنین شرایطی به تبادل اطلاعات دانش و تجربه کمک می کند که نکته مهمی در کسب و کار به حساب می آیند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا