توئیتر از کاهش رشد تعداد کاربرانش خبر داد

در این حساب کاربری تصریح شده که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ و شیوع ویروس کرونا در همین سال موجب شد تا تعداد کاربران توئیتر در سال ۲۰۲۰ بیش از مقدار پیش بینی شده رشد کند. اما این روند در سال ۲۰۲۱ ادامه نخواهد یافت.

بر اساس برآوردهای توئیتر تعداد کاربران روزانه فعال این شرکت با قابلیت درآمدزایی، از ۱۸۷ میلیون نفر در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ به ۱۹۲ میلیون نفر در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ رسیده است که نشانگر افزایشی ۲۷ درصدی است. اما این روند رشد در سال ۲۰۲۱ و احتمالاً در سال‌های بعد از آن هم کند خواهد شد.

توئیتر پیش بینی کرده که سال ۲۰۲۱ سال کامل متفاوتی برای این شبکه اجتماعی باشد و در عین حال افزوده که به هر حال این شرکت از تلاش خود برای رشد ۲۰ درصدی تعداد کاربران فعال روزانه در این سال دست نمی‌کشد. هر چند تحقق این هدف بسیار دشوار خواهد بود و جک دورسی مدیر عامل توئیتر آن را یک چالش جدی توصیف کرده است.

درآمد توئیتر در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ نیز بالغ بر ۱.۲۹ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. در عین حال توئیتر نگران است که پایان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و آغاز روند مهار کرونا با تزریق واکسن در سراسر جهان موجب کاهش درآمد آن در سال ۲۰۲۱ شود.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا