پروژه کنترل ربات های زمین از ایستگاه بین المللی فضائی

بر اساس گزارش رسمی منتشر شده از سوی خبرگزاری روسیه ، اولگ کونوننکو Oleg Kononenko فضا نورد اهل این کشور در حین اعزام به ماموریت ویژه اش در ایستگاه بین المللی فضائی در روز چهار شنبه گذشته ؛ اقدام به انجام آزمایش های کنترل ربات از راه دور کرده است . بر اساس این گزارش ، این فضانورد اهل روسیه در حین ماموریت خود در مدار زمین ، ربات هایی را در سطح زمین کنترل کرده است .

این فضانورد آژانس فضائی روسیه در پاسخ به سوالات مطرح شده در این زمینه ؛ اعلام کرد : " من بر اساس برنامه ریزی قبلی و در حین ماموریت خود در ایستگاه بین المللی فضائی ، از راه دور اقدام به کنترل دو ربات کردم . نخستین ربات آزمایش شده در این عملیات ، در مرکز پژوهشی موسسه سیستم های رباتیک Central Research Institute of Robotic Systems در شهر سن پترزبورگ قرار داشته و ربات دوم نیز در شهر مونیخ کشور آلمان و در یک موسسه پزوهشی این کشور قرار داشت . هدف اصلی این آزمایش ، کنترل ربات ها در سطح سیاره زمین از مدار بود . "

لازم به توضیح است که این آزمایش در قالب یک قرارداد همکاری های علمی و پزوهشی بین دو کشور روسیه و آلمان انجام می شود . این قرارداد با نام "Contour 2" بین دو کشور منعقد شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا