کمپ رقابتی هوش مصنوعی در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی

تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، با سرعت چشمگیری در حال افزایش است و این موضوع اکوسیستم کسب وکارهای هر کشوری را تحت تاثیر خودش قرار خواهد داد به گونه‌ای که این فناوری در آینده‌ای نزدیک به جزئی از سبک زندگی هر روزه مردم تبدیل خواهد شد و کسب وکارهایی که با این تغییر گریزناپذیر خود را وفق نداده باشند از چرخه رقابت حذف خواهند شد.

بر این اساس از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، رویداد کمپ رقابتی هوش مصنوعی را برگزار می‌کند.

دکتر کوروش پرند رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در نشستی با حضور برخی مدیران دانشگاه شهید بهشتی و شرکت‌های پیرامون کمپ رقابتی،  با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد گفت: بر اساس کارکردها و مأموریت‌های اصلی پارک، محور برنامه‌های پارک و مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی، شامل فرهنگ‌سازی و ترویج نوآوری در دانشگاه، آموزش و توانمندسازی اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه و ایجاد، توسعه و پایدارسازی کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق است و از این رو در همین راستا در طرح "استارهاب" هوش مصنوعی می‌بایست با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها، بستر لازم جهت حمایت از تیم‌های متخصص و نخبگان دانشگاهی فراهم شود.

دکتر صابر منادی مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور نیز در این نشست درخصوص دلایل برگزاری این کمپ رقابتی گفت: پس از بررسی و نیازسنجی انجام شده در خصوص روندهای تکنولوژی و ضرورت‌های لازم برای حمایت و کمک به رشد و توسعه عملی در بخش کسب و کارهای دانش‌بنیان، موضوع هوش مصنوعی جزو موارد اولویت‌دار قرار گرفت و کمیته‌ای برای بررسی روش‌های اجرایی این موضوع تشکیل شد.

 منادی با اشاره به ضرورت رشد کسب و کارهای حوزه هوش مصنوعی در توسعه کشور و روند شکل گیری استارهاب هوش مصنوعی، افزود: تیم‌ها و افراد متخصص در زمینه کسب و کار هوش مصنوعی پس از ثبت نام در سایت استارهاب، وارد مرحله غربالگری می‌شوند و پس از آن در طی یک فرآیند 10 هفته‌ای در کمپ رقابتی حضور پیدا می‌کنند تا ضمن استفاده از آموزش‌های تخصصی و منتورینگ حرفه‌ای، ایده خود را به پروتوتایپ قابل ارائه تبدیل کنند.

به گفته وی در پایان کمپ، تیم‌ها از طریق یک فرایند بازی‌وار شده که شرایط بازار واقعی را شبیه سازی می‌کند، پروتوتایپ خود را ارائه می‌دهند. تیم‌های برتر این فرصت را خواهند داشت که علاوه بر کسب رتبه و جایزه، در صورت کسب امتیازات لازم تا 800 میلیون تومان حمایت دریافت کنند و وارد روند حمایت‌های تکمیلی شوند. همچنین جوایزی برای تیم های اول تا سوم در نظر گرفته شده که به ترتیب ۲۰ میلیون تومان، ۱۳ میلیون تومان و ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

در طول این ماراتن 10 هفته‌ای، تیم‌ها از خدماتی چون "منتورینگ توسط مجموعه‌های خبره AI"، "سرویس‌های زیرساختی از جمله سرور، هاستینگ و دامین"، "50 ساعت آموزش عمومی کسب و کار و ۵۰ ساعت آموزش تخصصی حوزه‌ی هوش مصنوعی" و "فضای فیزیکی در صورت درخواست تیم" به صورت رایگان برخوردار خواهند شد.

استارهاب تاکنون توانسته است مجموعه‌هایی از جمله «همراه‌اول»، «دانشگاه شهید بهشتی» و «دانشگاه صنعتی شریف» را به عنوان اسپانسر جذب کند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا