دومین شعبه خبرگزاری سیناپرس در استان فارس افتتاح شد

پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی واحد استان فارس امروز با حضورآیت ا… دژکام نماینده ولی فقیه در فارس وامام جمعه شیراز، دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو رییس پارک ملی علوم وفناوری های نرم وصنایع فرهنگی و دکتر مظاهربابایی رییس جهاد دانشگاهی فارس افتتاح شد.

رییس  پارک ملی علوم وفناوری های نرم و صنایع فرهنگی در این مراسم گفت: صنعت کشور را هر قدر ورق بزنیم چیزی به نام بخش فرهنگ پیدا نمی کنیم واین یعنی بخش فرهنگ مولد نیست.
دکتر ایمانی خوشخوبا بیان اینکه ایا در دیگر کشورها هم وضعیت همینطور است، افزود: در این باره اگر آمارها را  ببینید تعجب می کنید. ما منابع فرهنگی غنی داریم، مثل نفتی که زیر زمین است ، اما دلیل عدم بهره وری از منابع فرهنگی موجود عدم باور آن است.
وی عنوان کرد: من به روستاها وشهرهای بسیاری در کشور سفر کرده ام، دراین مناطق صنایعی ناب وقابل توجه را دیده ام؛ شاید هنرهایی که ارزشش از طلا خیلی بیشتر است اما توجهی به انها نمی شود.
رییس پارک ملی علوم وفناوری های نرم وصنایع فرهنگی تصریح کرد: هدف ما از راه اندازی پارک ملی علوم وفناوری های نرم وصنایع فرهنگی از جمله پارک استان فارس این است که بخش فرهنگ ما در کشور تبدیل به بخشی مولد شود.

وی با اشاره به شرایط سخت ناشی از تحریم ها گفت: ما روزی که باید به درآمدهای کنار نفت فکر می کردیم چاره ای نیاندیشیدیم وحالا باید با توجه به منابع غنی فرهنگی کاری کنیم.
وی گفت: ما جوانانی داریم که در حوزه ایده پردازی فرهنگی بسیار مطلوب اند و حمایت از این نخبگان مهم است. در حال حاضر در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ،دین ورسانه دارای ظرفیت های مطلوبی هستیم. به طور مثال راهنمای تور جاذبه های دینی نداریم وباید در حوزه های این چنینی فعالیت کنیم.
دکتر ایمانی خوشخو با اشاره به دیگر فعالیتهای جهاد دانشگاهی در کشور، افزود: صنایع کوچک خانگی با آموزش مهارت به زنان سرپرست خانوار در جهاد دانشگاهی توسعه می یابد.
در این راستا نیز با کمیته امداد قرار داد بزرگی بسته و آموزش زنان سرپرست خانوار مستمری بگیر به منظور اشتغالزایی در کشور و از جمله فارس اغاز شده است.

رییس جهاد دانشگاهی فارس گفت:  مهمترین هدف راه اندازی این پارک بحث ظرفیت سازی برای اشتغال دانش بنیان فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی، گردشگری وهنری است.
دکتر بابابی افزود: توسعه زیرساخت ها و ارتقای توسعه کارآفرینی فرهنگی و حمایت از فعالیت های دانش بنیان خلاق، ایجاد تعامل موثر میان اندیشمندان و محققان در حوزه های فرهنگی و جلب حمایت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه صنایع فرهنگی و خلاق از مأموریت های این پارک است.
وی عنوان کرد: حوزه های مختلفی مثل تبلیغات معماری، اشیای هنری،عتیقه جات، صنایع دستی، فیلم و ویدئو، موسیقی، هنرهای نمایشی، انتشارات رادیو تلویزیون و بازی های ویدیویی و کامپیوتری از محورهایی هستند که در این پارک می تواند فعال باشد.
دکتر بابایی همچنین درباره راه اندازی خبرگزاری علم وفرهنگ(سیناپرس) استان فارس به عنوان زیر مجموعه این پارک نیز عنوان کرد: انعکاس اخبار ومطالب علمی فرهنگی به منظور توسعه علم وفناوری از جمله اهداف راه اندازی این خبرگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا