کسب و کارهای جدید چرخه تولید خوبی ایجاد می کنند

سید محمد جواد شوشتری معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی در گفتگو با سینا پرس عنوان  کرد: هر چه که بتواند به تولید خلاقیت و بروز و ارائه آن در کشور کمک کند کار خوبی است، یعنی فراهم کردن فضایی که جوانان بتوانند خود را نشان دهند، امری مناسب است.

وی افزود: البته ما همیشه از یک چیز در کشور غافل بودیم که اکنون کرونا نیز بر آن تاثیر گذاشته است و آن بحث تبلیغات و معرفی دستاوردها است زیرا  نمی دانیم چگونه کارهای تبلیغاتی انجام دهیم یا اگر هم بدانیم ابزار آن را نداریم و مشکلی در میان است. ولی نمایشگاه فناوری و ‌صنایع فرهنگی فضای خوبی دارد تا بتوانیم بحث تبلیغات این حوزه را هم گسترس دهیم.

او با اشاره به این‌که مهمتر عنصر این است که نمایشگاه هایی از این دست بتواند به فروش محصولات نیز منجر شود، تصریح کرد: بازاریابی در چنین کسب و کارهایی بسیار اهمیت دارد؛ به ‌واقع کشف و جذب مشتری مهم است. البته یکی دیگر از دلایل برگزاری این نمایشگاه ها دادن انگیزه به دانشجویان است.
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی ضمن بیان این که برگزاری این نمایشگاه در بحث تجاری سازی کسب و کارها بسیار اهمیت دارد، گفت: این امر‌ زمانی میسر خواهد شد که ما سرمایه گذاران از بخش های مختلف را به این نمایشگاه دعوت کرده تا از کسب و کارهای موجود در آن بازدید کنند و در صورت نیاز از این استارت آپ ها حمایت کنند.

او در ادامه عنوان کرد: در واقع این نوع فعالیت ها بخشی از چرخه اقتصادی کشور هستند که به آینده بهتر کشور کمک خواهد کرد. رونق گرفتن چنین کسب و کارهایی اتمسفر و چرخه تولید خوبی ایجاد می کند و هرچه این چرخه های تولید دست به دست هم دهند مشکلات اقتصادی زودتر مرتفع خواهد شد به شرط این که به این اقتصادهای کوچک توجه کنیم.

سید محمد جواد شوشتری در پایان با اشاره به این که اولین نهادی که استارت آپ ها را به وجود آورد جهاد دانشگاهی بود، گفت: از این رو این کسب و کارهای جدید قطعا می‌توانند برای جهاد دانشگاهی نیز مفید واقع شوند؛ در نتیجه باید از این امکانات استفاده کنیم. در مقابل جهاد دانشگاهی نیز حمایت های خود را از استارت آپ های نو ظهور به عمل می آورد، حمایت هایی همچون در اختیار قرار دادن فضای مناسب برای ارائه و عرضه محصولات این کسب و‌ کارها و معرفی آن ها به جامعه از نمونه حمایت های جهاددانشگاهی دراین حوزه است.

گزارش:فاطمه میرغیاثی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا